Dvärghamster iFokus

Dvärghamster

Läst 76 ggr
Alessandra ha
2

Könsbestämning av hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har nu fått hem en ny liten hamster!
Grejen är att vi fick veta att han var en kille men men vet ju aldrig.
Han är svart så det är svårt att se.
Jag har könsbestämt hamstrar förut men det är mycket svårare med svarta hamstrar ngn som har ngt tips??

Upd av andra hamstern!
Sidan försvann men han mår bättre!
Det var Zack som jag var orolig för för ett tag sedan men han har gått upp till 29 gram! Förra gången var det 21 gram.
Han mår bättre men sitter i ngn sorts karantän just nu tills han är fult frisk.
Veterinären sa att det inte var ngt allvarligt och att det troligen skulle bli bättre!
Han är piggare och ser mer ”normal” ut nu!

Jag hadde redan bestämt mig för en ny hamster och tingat en när Zack som han heter blev sjuk så det finns inte så mycket att göra åt det.
Nu har jag mycket att göra iaf för jag vill hålla koll på Zack och vänja den nya hamstern med mig och omgivningen men än blir det inte då jag låter honom komma till rätta ngn dag till mer än att jag försökte könsbestäma honom idag (fick hem honom igår)
Men ja som sagt mycket att göra men också mycket tid över:)

På bilden är det nya hamstern Ranboo när han kom hem igår:)
Glömde reseburen hemma så fick köra en kartong med lite av hans gammla spån.

• Redigerat 2022-03-13 01:02 av Cireea
Cireea
0

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Dvärghamster iFokus (förkortat DHiF) är ett community för dig som äger och/eller intresserar dig för dvärghamstrar. Sajten fokuserar främst på de fyra arter som är vanligast som sällskapsdjur: rysk vintervit (kallas ibland felaktigt för sibirisk), campbells, roborovski och kinesisk, samt hybrider mellan de två förstnämnda arterna. Syftet med sajten är främst att informera samt att höja dvärghamsterns status som sällskapsdjur. Vi vill blanda skoj med allvar och meningen är att du skall kunna få ett rikt utbud av information men förstås även dela med dig av egna upplevelser och bilder på dina sötnosar.
Inlägget är låst för nya kommentarer