Dvärghamster iFokus

Dvärghamster

Etiketter02-hälsa-beteende-kosthållning13-sälj-köp
Läst 106 ggr
Haren9
2021-10-17 08:04
0

Kompis?

Hej!

Igår var jag i djuraffären för att köpa en ny vattenskål för mina gerbiler, då så var det någon där som skulle köpa en hamster.
Och jag som är lite djurgalen gick ju såklart dit och tittade på.
Det var två dvärghamstrar i buren, hanar. Jag gissar på att de var bröder. De sov tillsammans i buren så de verkade ju vara bra vänner.
Hon i djuraffären så att de skulle börja slåss om det var två stycken, så barnet och mamman köpte bara en hamster.

Nu till frågan, borde inte dvärghamstrar vara två? Och ifall de har levt tillsammans hela livet i djuraffären kan de inte bo resten av livet tillsammans då?

Jag är inte säker vilken ras det var en som var vit med ett grått streck på ryggen och den andra var helt vit. De såg lite ut som bilden högst upp. Kanske vintervit? Jag är inte så bra på raser.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

• Redigerat 2021-10-17 16:33 av Cireea
Cireea
2021-10-17 16:33
0

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Dvärghamster iFokus (förkortat DHiF) är ett community för dig som äger och/eller intresserar dig för dvärghamstrar. Sajten fokuserar främst på de fyra arter som är vanligast som sällskapsdjur: rysk vintervit (kallas ibland felaktigt för sibirisk), campbells, roborovski och kinesisk, samt hybrider mellan de två förstnämnda arterna. Syftet med sajten är främst att informera samt att höja dvärghamsterns status som sällskapsdjur. Vi vill blanda skoj med allvar och meningen är att du skall kunna få ett rikt utbud av information men förstås även dela med dig av egna upplevelser och bilder på dina sötnosar.
Inlägget är låst för nya kommentarer