Dvärghamster iFokus

Dvärghamster

Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 208 ggr
iAlma
2020-10-24 11:42
0

Bajsar mycket och äter inte färskmat

Hej! Nu har jag kanske en lite konstig fråga här, men jag har nyligen skaffat en dvärghamster. Jag har ägt många guldisar förut men aldrig dvärgar. Så jag skaffade en, och jag vet att man ska ha två, men eftersom att han är från djuraffär vill jag inte ha två, och jag tycker att hybrider går under de speciella gångerna man får ha dom ensamma. Och den är från djuraffär för att jag inte har en uppfödare i närheten, varken som föder upp guldisar eller dvärgar. Djuraffären är bättre än andra, för att det är ingen kedja, det är privatägt, det är bättre men inte bra. Anyways, till mina frågor.

Han bajsar väldigt mycket, och jag menar väldigt mycket. Han bajsar nästan varje gång jag håller i honom, och flera korvar. Totalt kan han bajsa typ 8-10 korvar under en "gång" som jag leker med honom. Han kissar väldigt mycket på mig också, mycket mer än min senaste guldis. Sen den andra saken är att han äter ingen färskmat som jag ger honom, han äter sitt torrfoder men ingen färskmat jag ger honom, har testat flera olika, spenat, nötter, hemmagjort jordnötsmör, kött, gurka, jordgubbe, ja, jag har testat massor olika och han vill inte ha något. Även om jag lägger ner det i hans bur eller hans hus så ligger det kvar där helt orört. Kanske är för att han endast är ca 9 veckor gammal? Han är helt tam.

Väldigt rörigt inlägg men hoppas det går bra ändå.

Ignite.
—Tahreh Mafi, Ignite Me

I am far too young to be so goddamn broken.
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One

Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma