DvÀrghamster iFokus

DvÀrghamster

Etikett: 00-allmÀnt-hamsterprat
LĂ€st 1325 ggr
elliottjacobsen
2015-01-06 16:11
2

klurigt

kan man ha 2 hamstrar ihop?

en hona och en hane?đŸ€Ș

đŸ€‘   vanguard network  đŸ†join today and we will rise up from the ground!

ip is: 5.10.110.100:28337           join now 

Shalin
2015-01-06 16:19
1

Jo visst kan man vÀl det, men dÄ fÄr man vara beredd pÄ att det blir ungar hela tiden. FÄr dessutom inte honan vila emellan, kan hon ta skada av det. SÄ visst gÄr det, men det Àr ingen vidare bra idé, om man inte ska avla med ett syfte tyvÀrr.

elliottjacobsen
2015-01-06 16:20
0

pappa sÀger att dom skadar varandra

elliottjacobsen
2015-01-06 16:21
0

hanar dĂ„?

Shalin
2015-01-06 16:23
1

Ja om dom inte trivs ihop kan dom vÀl skada varann antar jag. BÀttre tvÄ hanar eller tvÄ honor, helst frÄn samma kull med. Vilken slags dvÀrghamster Àr det du vill ha?

elliottjacobsen
2015-01-06 16:24
1

vad dÄ vilken?

Shalin
2015-01-06 16:48
1

Ja det finns fyra olika arter. 

Campbells 

Vintervita 

Roborovski

Kinesisk

Jag har fyra Campbell honor. Dom fungerar bra ihop, men det Ă€r inte alltid en garanti. SĂ„ man mĂ„ste vara beredd pĂ„ att behöva separera hamstrarna, ifall de brĂ„kar allvarligt. 

Roborovskis Ă€r tydligen inte nĂ„gon hamster som sitter still precis. Dom Ă€r vĂ€ldigt snabba, och spralliga. Campbells finns det inte sĂ„ mĂ„nga uppfödare av, men det gĂ„r ju att fĂ„ tag pĂ„. Vintervita hade kanske passat bĂ€st för dig, dĂ„ jag iallafall hört att dom ska vara vĂ€ldigt trevliga hamstrar. De kinesiska Ă€r svĂ„rare att fĂ„ tag pĂ„, och mĂ„nga sĂ€ger olika ifall de ska vara tvĂ„ eller ensamma. 

Vill du ha friska och vĂ€lmĂ„ende hamstrar med bra temperament, sĂ„ Ă€r det bĂ€st att gĂ„ till uppfödare. De i djuraffĂ€rerna, Ă€r oftast uppfödda av grossister, som inte bryr sig om hamstrarnas hĂ€lsa, eller temperament.  

DjuraffĂ€rernas personal Ă€r ofta inte sĂ€rskilt kunniga tyvĂ€rr. Dom sĂ€ger sig sĂ€lja Sibiriska dvĂ€rghamstrar, men det finns ingen art som heter sĂ„. Sen sĂ€ljer de en del onödiga saker, som dessutom kan vara farligt för hamstrar. 

Vad har du tÀnkt att skaffa för bur? Vill du förresten hellre ha en hamster, sÄ kan du skaffa guldhamster, som absolut mÄste vara sjÀlv.

elliottjacobsen
2015-01-06 19:04
1

jag kan lÀgga ut en bild pÄ han och buren

Shalin
2015-01-06 19:40
1

Åh jaha sĂ„ du har redan en hamster. Jag trodde du skulle skaffa en :) Köpte du han i djuraffĂ€r? Sa dom inte dĂ„ att det ska vara tvĂ„? Dom brukar inte göra det nĂ€mligen. Finns det en hane  kvar av hans kull sĂ„ Ă€r det nog bĂ€st att köpa en sĂ„ snart som möjligt, sĂ„ dom fortfarande kĂ€nner igen varann. Man borde iallafall prova, för det Ă€r ju synd om han ska gĂ„ sjĂ€lv, nĂ€r han kan ha en kompis.

elliottjacobsen
2015-01-06 19:51
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

bilder pÄ sötnosen jake

Shalin
2015-01-06 21:42
0

Åh jaha du har den dĂ€r buren. Den Ă€r rĂ€tt liten Ă€ven för den hamstern. Hjulet Ă€r ocksĂ„ för litet. Ryggen böjs om hjulet Ă€r för litet sĂ„ du kan gĂ€rna skaffa ett större :) Det blir ju svĂ„rt att fĂ„ plats med det i den lilla buren. Det Ă€r inte sĂ„ bra med galler heller. Men bara han har tillrĂ€ckligt att göra sĂ„ borde han inte börja bita pĂ„ gallret. Du kan gĂ€rna skaffa ett trĂ€hus eller hus av kartong. Plasthus andas ju ingenting och dom Ă€r inte sĂ„ bra. 

Det ser ut att vara en vintervit dvÀrghamster du har :)

[MARWAKE]
2015-01-07 00:51
0

Hybrid, en korsning mellan Campbells och vintervit skulle jag nog sÀga att det var ;) Buren Àr okej tycker jag, hade sjÀlv en sÄn till mina vintervita honor en gÄng ;) Hjulet somsagt fÄr gÀrna var lite större, tro mig det fÄr plats ;) Om hamstern inte sover eller bÀddar inne i plasthuset brukar det gÄ bra, alltsÄ anvÀnder det som leksak. Men dÄ gÀller det att du har ett trÀhus ocksÄ ;) Och en av de allra viktigaste sakerna, anvÀnd INTE hamstervadd det Àr livsfarligt! hamstern kan fÄ trÄdarna runt tassen sÄ det viras Ät sÄ blodcirkulationen slutar fungera i foten, sÄ den tappar den. Samma gÀller huvudet. Om du hade tÀnkt skaffa en kompis till sÄ Àr det inte sÄ bra att ha hona och hane om man inte Àr speciellt kunnig, det Àr jobbigt för hononan att fÄ ungar gÄng pÄ gÄng. Och eftersom det ser ut att vara en hybrid du har (djuraffÀrer sÀljer ofta sÄnna) brukar det oftast inte gÄ att skaffa en en kamrat utan att de börjar slÄss tyvÀrr. Men du fÄr vÀl ge din lilla kamrat ett sÄ bra liv sÄ gott som det gÄr! Min hamster bor ocksÄ ensam pga. brÄk ;)

Shalin
2015-01-07 20:12
0

Jag sÄg faktiskt den dÀr buren i djuraffÀren idag, och den var inte sÄ liten som jag trodde, sÄ storleken Àr ju bra trots allt som #11 sÀger :)

Ja just det ja, det Ă€r ju sĂ€kert en hybrid sĂ„klart. 

Vet du hur gammal han Àr tro? Han Àr oerhört söt den lilla krabaten hihi :)

elliottjacobsen
2015-01-08 11:49
0

kanske 8 veckor?đŸ€Șen hybrid Ă€r det😃