Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 483 ggr
lovtin
2020-02-25 19:30

Dvärghamstrar med skilda föräldrar

Hej! Jag har tidigare haft två dvärghamstrar för några år sedan då jag inte hade skilda föräldrar. Men för ungefär 2 år sedan så skilde sig mina föräldrar :( Jag försöker övertala mina föräldrar om att skaffa en ny och det funkar för min pappa. Han säger att han inte tänker ta hand om den men att jag får ha den där. Min mamma säger att om jag tar mer ansvar och bråkar mindre med min lillebror (vilket är väldigt svårt då han irriterar mig mycket) så kan jag få en hamster, men jag får aldrig någon ;( Jag har funderat på att flytta hamstern och buren mellan mina föräldrar. Jag har även sagt till min mamma att jag kan betala för allt men hon säger att det inte är det som är problemet. Så här har jag några frågor: 1. Är det dåligt och komplicerat att flytta hamstern och buren mellan mamma och pappa? Kan det skapa stress hos min älskade lilla hamster då? 2. Kan jag ha samma bur som jag hade till mina förra hamstrar eller kan det vara dåligt? 3. Om jag nu skulle skaffa en hamster tycker ni att det är bäst med en hane eller en hona? Hade tidigare två honor och tyckte det var bra :) 4. Hur övertalar man sin mamma? Skulle så gärna vilja ha en hamster igen så är väldigt tacksam för svar! OBS! Hos min pappa kan jag INTE ha den eftersom den kommer dö då han inte tar hand om den när jag inte är där. /Tjej på snart 13 år <3

Annons:
91Marran
2020-02-25 19:42
#1

Hur stor är buren som du hade? Är den lagom för två? För dvärghamstrar ska ju bo minst två och två.

Mvh
Mig

lovtin
2020-02-26 12:35
#2

#1 Den är lagom för två, hade ju två stycken innan. Men måste man ha två?

91Marran
2020-02-26 13:42
#3

Ja enligt lag måste man det. Vill du ha en enda så köp en guldhamster eller en kinesisk hamster istället. En stor bur för två kan vara jobbigt att flytta varje vecka.

Mvh
Mig

lovtin
2020-02-26 20:51
#4

Tack! Men kan jag ha en guldhamster i min bur som jag hade mina dvärghamstrar i?

91Marran
2020-02-26 21:49
#5

Hur stor är buren? En guldhamster ska få plats med ett hjul på minst 28cm. Gärna större, typ ett tictac hjul, men det är inget måste.

Mvh
Mig

IsabellsHamsterhem
2020-03-02 20:59
#6

Lättast är om hamstern bor hos din mamma.
Du bör prata med din mamma och sen tillsammans ta kontakt med en uppfödare i er närhet som ni kan prata med kring bur, hjul och liknande så hamstern får det så bra som möjligt :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Annons:
Upp till toppen
Annons: