Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 415 ggr
Emma,tb
2/22/20, 1:33 PM

!!Bygga egen eller köpa?!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hello igen! Vill ju som sagt skaffa hamsterungar senare och har en fråga angående bur. Vad tycker ni är bäst till detta. Skulle ni rekommendera några duna burar eller att bygga en egen som är över nästan hela bänken som är ca 149 cm lång?🤗 Tänker att det är ju lättare att bygga egen av plexiglas från biltema eftersom att duna burar är svindyra då kan man ju göra större och finare… Bänken är den på bilden men jag har rediskerat bort sakerna som är på bänken så att det kanske är lättare att se ungefär hur det blir. Jag har ju även en annan dvärg som jag skulle vilja få en del av buren. Skriv gärna hur ni tycker att jag ska bygga med plexiglaset isåfall. Ska vara; Rymningssäkert. Inte böjlig. Lätt att hantera. Hyfsat lätt att bära. Osv.. Snälla !❤️HJÄLP!

Annons:
planetkladd
2/22/20, 1:50 PM
#1

tycker det låter som en bra idé att bygga en egen stor bur. alternativ till duna burar är ju ikeas samlalåda på 130L. har själv satt ihop en stor duna bur med en samla och hamstern här hemma älskar det! har gjort hål i locket (nästan hela locket utom kanterna) och satt fast galler där för ventilation. var relativt simpelt och fungerar jättebra! lätt att städa och flytta på. samlalådan (130L) är över minimum ytan för en hamster har jag för mig vilket såklart är viktigt.

Upp till toppen
Annons: