Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 380 ggr
esmros18
2019-11-28 22:45

lite allmänna frågor :)

Hej! Jag har lite frågor. 1. Min hamster har väldigt långa Klor nu. Alltså hon fastar med dem på olika ställen. Jag har klippt dem 1 gång innan, men då var hon så himla spratlig. Jag vågade knappats klippa för att jag var rädd för att klippa fel. Men som tur var gick det bra endå. Men jag undrar om ni vet något sätt att lugna ner henne på? 2. Ska/borde man ge sin hamster en tillexempel broccoli varje kväll och så? Jag ger henne inte det just nu. Men jag undrar också om ska man ge dem en hel broccoli då eller bara en bit? 3. Vet någon Göteborgare om det finns någon djuraffär som har ” Bunny dvärghamsterdröm expert”? Det är en bland mat till hamstrar.:) 4. När man städar buren. Ska man då ta ut all Bomaterial i husen eller ska man låta det vara? För jag kan uppfatta det som om det kan bli lite smutsigt. ( jag andvänder riven toapapper ) Tacksam för svar.

Annons:
AnAnd20
2019-11-29 10:19
#1

1. Angående kloklippning finns det videos på det. Kolla gärna in Svenska hamstersällskapets filmer som finns på Youtube.  Av egen erfarenhet är det bara övning som gäller, ni kommer säkert så småningom känna att ni blir bättre. 

2. Nej, du behöver inte ge färskmat varje dag till henne. När du ger det, skulle jag bara ge en liten bit inte en hel broccoli. 

3. Jag tror inte att det finns någon djuraffärer som tar in Bunny foder, fast jag har inte kolla på Göteborgsområdet.   

4. Ta ut det som är smutsigt. Jag burkar försöka göra det ca en gång i veckan (punktstäda) och ibland tar jag ut allt vid storstädning.

Följ gärna min hamsters Instagram @hammyDraco 🙂

Upp till toppen
Annons: