Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 484 ggr
Park Charlie
2019-11-11 07:15

Mat

Hej! Vad ger ni för mat till era hamstrar? hur mycket? ger ni och när på dagen? Själv ger jag 1 tesked (per hamster) Brit och complete, och varannan dag någon mjölmask till dem. Jag ger alltid maten på kvällen kl 22:00, då sitter dem vid matskålen och väntar :D

Annons:
91Marran
2019-11-11 09:24
#1

Hamstrar ska ha fri tillgång på mat.

Mvh
Mig

-Aida-
2019-11-11 12:22
#2

Som ovan säger, fri tillgång på mat. Hamstrar har ett naturligt beteende att samla och leta efter mat och skala frön. Hamstrar kan gå väldigt långa sträckor i jakt efter mat och för att stödja detta kan man strö ut maten över buren så de får leta istället för att plocka i en matskål.

91Marran
2019-11-11 17:59
#3

Är "Britt" och "complete" olika foder? I så fall måste du räkna ut värdena vid blandningen. Är det samma foder så bara kör på. :)

Mvh
Mig

Fridhäll
2019-11-11 18:27
#4

Han har fri tillgång till Versele laga complete hamster & Gerbil, så får han färsk broccoli varje dag sedan ca varannan dag så får han barnmat också. Han kan utöver maten (pellets) som han jämt kan äta av så får han färska grönsaker, välling, skalbaggar, mjölkmaskar eller lövbiff (rå) lite äggröra (utan salt och peppar) Kan definitivt tipsa om Cireeras hemsida! Hon har massa bra info och tips på mat osv. Är på mobilen nu så är lite begränsad (mest av min egna oförmåga att förstå någonting på internet) att länka! Men du kan söka här på iFokus!!

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Cireea
2019-11-11 19:57
#5

Nu är det här mest för guldhamster då jag är uppfödare av den arten. Men kika under fakta så hittar du ändå mycket nyttigt. När det gäller färskmat får du helt enkelt räkna bort sånt som innehåller en del socker.

https://eyosuppfodning.weebly.com/

Foder som jag rekommenderar är Bunny Dvärghamsterdröm Expert (Basic fungerar också) om man inte kan göra eget.  🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Godisautomaten
2019-11-28 11:06
#6

Jag har Bunny Dvärghamsterdröm Basic som jag sprider ut vilket hamstern tycker är väldigt kul så hon kan sitta i timmar och gräva och leta efter mat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: