Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 631 ggr
Faton
8/2/19, 1:35 AM

ÄR DET FÖR SENT ?

Hej , jag har en roborovski hona som är 1 år och 2 månader och skulle vilja ha bebisar , har flyttat ihop henne med en hane i tre nätter nu men jag har inte sätt dom göra något , tror ni det är för sent att para honan så sent?

Annons:
[E.Ama]
8/2/19, 5:08 AM
#1

Jag är inte rätt person att svara på detta för jag kan nästan inget om avel, men jag har läst att man inte bör para en hamster som är över 1 år. Om du som "planerar" en kull, inte vet en sådan grundläggande sak, så borde du tänka om innan du utsätter dina hamstrar för risker, det är mkt som kan gå fel, prata med en seriös uppfödare.

-Aida-
8/2/19, 9:38 PM
#2

Man bör inte para en hamster som är över ett år. Det står väldigt bra information på hamsterföreningens hemisda som du borde läst på innan du släppte ihop din hona med en hane. Parning är något man inte märker av, för djur kan det gå väldigt fort. Avel är något man ska ta seriöst och planera inför, skaffa kunskap för att kunna skydda sina hamstrar från risker och utbyta information från uppfödare.

91Marran
8/8/19, 11:24 AM
#3

Har du råd med veterinär? Det kan kosta flera tusen. Har du läst på ordentligt? Man avlar inte på en hamster som är över året med sin första kull. Man avlar inte för att få gosiga ungar. Man avlar för att få fram djur med bra temperament, färger och kroppsform. Varför avlar du på just dem hamstrarna?

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: