Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 603 ggr
Findus70
2019-07-25 09:15

SNÄLLA HJÄLP MIG NU!😭

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har en campbells dvärghamster som väger 66 g och för några veckor sedan 70 g (han väger mindre för att han har fått lite mindre mat, och jqg vet att han är lite överviktig!) Sa det där uppe ifall att det spelar roll med det jag ska säga nu Idag när jag tig upp Findus (hamstern) så råkar jag se en rosa typ knöl under hakan, jag funderar på om det är en tumör eller nått liknande men hoppas verkligen inte det!💔 Om det är en tumör eller liknande så förklarar det varför han oftast inte springer i sitt hjul frivilligt, han sover på dagen och natten :/ Jag tror inte att jag har märkt av knölen tidigare. Jag lägger in en bild här så kan väll ni såga vad det är/vad jag ska göra om ni vet?🙏 Ps han är väldigt sprallig när man håller honom så det är svårt att ta bara bilder Funderar även på att det kanske är typ en fettknöl?🤔

Annons:
91Marran
2019-07-25 09:26
#1

Åk till veterinären och kolla upp det. Kan ju vara en tumör och då är det bra att komma dit så fort som möjligt. Ring redan idag.

Mvh
Mig

Cosmonautens
2019-07-25 11:14
#2

Känner du att det är en knöl? Campbells tappar ofta hår under hakan, men inget farligt.

IsabellsHamsterhem
2019-07-25 12:49
#3

Håller med #2, är du säker på att det är en knöl?
Sådant har mina fått det när de varit överviktiga och sprungit i hjulet, så hjulet liksom skaver bort det. Kan även vara en anledning till varför han inte använder hjulet så mycket, det gör ont.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Findus70
2019-07-25 15:40
#4

#2 #3 Det känns lite som en knöl men är inte helt säker. Tror att jag ringer veterinären senare så får vi se. Men min andra hamster som är brorsa till Findus har inte så om det ens spelar roll

91Marran
2019-07-25 16:03
#5

Ring nu då det kan gå fort även med små tumörer. Varför vänta.

Mvh
Mig

Findus70
2019-07-26 09:40
#6

#5 hann inte igår😣 Men ska antagligen ringa alldeles strax 👍

Annons:
Findus70
2019-07-26 16:43
#7

Jag visade Findus för min mamma och hon sa att det kan vara så att pälsen bara har lossnat och då sa jag det som #2 och #3 sa och då sa hon att det är det😄 Så han är frisk och ska ”banta” ned honom lite mer innan han börjar springa i hjulet så han slipper ha ont👍☺️ Ska såklart fortsätta hålla koll på ”knölen” ändå ifall att det är något men när mamma kände så kände hon inte direkt någon knöl👍 Tack för hjälpen allihopa!☺️

Upp till toppen
Annons: