Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 628 ggr
Amigo19
2019-04-30 15:43

Bur till dvärghamster

Då jag måste separera mina dvärghamstrar så måste jag köpa en ny bur. Är detta en bur som är bra för en dvärghamster att flytta in i?

Annons:
Amigo19
2019-04-30 15:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
91Marran
2019-04-30 17:56
#2

Jag har den till min ena. Hjulet är för litet, men en platta får plats i. Den passar mer lugna hamstrar som inte behöver så stor plats.

Mvh
Mig

Kex!
2019-05-01 19:31
#3

Om du har en liten Budget är en SAMLA 130 l det bästa alternativet eller ett begagnat akvarium :)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Julie_Evir
2019-05-03 16:58
#4

Skulle också satsa på en Samla-låda från IKEA. Billigt och bra för en dvärghamster. Vet inte hur stor buren på bilden är, men själv tycker jag den ser liten ut, men kanske bilden lurar.

Ett annat tips är att kika in på Blocket; där säljer folk ibland sina gamla akvarium eller andra burar för billigare priser än i djurbutik.

Findus70
2019-06-30 11:34
#5

Jag använde en sån bur förut men skulle säga att den är för liten om du har en sprallig hamster. Och som andra har sagt skulle jag också säga att det ör bra med en låda från Ikea då dom är stora och billiga :)

Fridhäll
2019-07-01 09:27
#6

Personligen tycker jag att den är för liten. Men har man en skadad hamster eller något så kanske det är bra med en sådan. OM det är en duna mini jag ser. Jag har en detolf och tycker med att den är för liten…. om jag tänker på hur mycket? dom springer i det vilda och sedan kollar på min bur så mår jag dåligt för att det inte är så mycket springyta. Men det viktigaste är att hamstern mår bra och får göra sig av med sin energi! Sedan så kan man ju nästa alltid förbättra, hade jag haft en extra rum (eller ägt en egen hus där man kan bygga och renovera lite mer) så hade jag gjort det till Quassis rum! ❤ Men som många säger så är samla lådorna okej, hade en sådan samla 130 liter?(den största) ihoplänkad med en duna fun large som lekhage till Quassi och det gick bra, han älskar att springa i ferplast rören 😄 Jag TROR att "Cireea" har skrivit en tråd om olika burar och buruppsätttningar. Där finns en bild(eller flera) ifrån någon och som Cireea?(osäkert om det är rätt TS) fått använda som exempel i tråden och den personen har fixat så att det är hyllor typ, eller ansatser iaf i samla lådan och man kunde ta bort hyllorna med!….. OM jag minns rätt, är inte 100 då jag är lite(MYCKET) virrig av mig, så ber om ursäkt redan nu om jag har fel! 😄😅 Oavsett vem det var som skrev så är det en riktigt bra tråd och jag rekommenderar den…. Hade jag inte varit på min telefon så hade jag kunnat länka, men kan ju f*n inte ens kolla vilka inlägg jag har skrivit/deltagit i när jag skriver ifrån mobilen. Det är bara några inlägg som syns…. Men du kan ju söka här på sidan eller om du kan gå in på Cireeas profil och se vilka inlägg hen skrivit i /trådar hen startat. Försökte göra det men slutade med att jag bara highlightade namnet 😑😣😤(som när man ska kopiera en text, om du vet vad jag menar?) Lycka till och synd att jag inte kunde länka till tråden jag tänkte på….någon annan kanske kan :

Det viktiga är inte att vinna, det är att alla andra förlorar!DrinkDjävlas

Annons:
Upp till toppen
Annons: