Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 548 ggr
victoraon
2019-04-23 12:22

Min dvärghamster gick bort, varför?

Hej, min dvärghamster skulle fylla 1 år om någon månad. Men igår så gick hon bort. Det började med att hon såg väldigt sliten och trött ut, sedan var hennes avföring blöt och ljus. Efter det så slutade hon dricka och äta och det var som att hon bara blev mindre och mindre, hon bara låg still och hennes hjärta slog häftigt, efter det så somnade hon in. Vi hade ej möjlighet att ta oss till veterinär. Är det någon som vet varför det blev på det här viset?

Annons:
91Marran
2019-04-23 15:11
#1

Brist på näring? Fick hem en sådan hamster och den bättrade sig med bättre foder. Annars så kan det ha varit en infektion.

Mvh
Mig

ThatPie
2019-04-23 15:32
#2

Som #1 säger så avled hon antingen pga det som orsakade henne att insjukna, eller så fick hon inte längre upp tillräckligt med näring när hon blev lös i magen. Går omöjligt att säga precis exakt utan ett veterinär besök. Inte för att låta hård, speciellt så här nära inpå ett dödsfall (via i frid). Men kanske vänta ett tag innan du/ni skaffar en ny hamster/annat djur? Tills du/ni känner att du/ni har ekonomin för det.

victoraon
2019-04-23 19:03
#3

#2 Inget hade med ekonomin att göra, de har alltid bra och mycket mat i buren. Vi märkte av att hon blev sämre på kvällen och vi har minst 10 mil till närmaste veterinären.

ThatPie
2019-04-23 20:59
#4

#3 ursäkta antagandet! Har bara mött så många som har smådjur utan att ha något sparat vid ”nödfall”.

Upp till toppen
Annons: