Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 982 ggr
selmaab
1/24/19, 12:56 PM

2 eller 1?

Hej

Jag har haft dvärghamster innan och då har jag alltid haft 1&1 men vissa säger att dvärghamstrar ska vara 2&2 bråkar de inte mycket om man har 2st, har ju läst om dvärghamstrar som biter ihjäl varann, (funderar på att skaffa dvärg igen efter mina guld)

Annons:
ThatPie
1/24/19, 1:37 PM
#1

Så länge de inte är hybrider så ska de vara i par. Alla dvärgar från djuraffär utan stamtavla brukar räknad dom hybrider, då man inte kan med säkerhet säga med 100% säkerhet att de är det ena eller det andra. Såklart så finns chansen att även renrasiga campbells och vintervita börjar bråka, men man får hålla koll och se till så att de trivs med varandra och i get bråk uppstår.

selmaab
1/24/19, 1:38 PM
#2

#1 aha okej, kan jag bara fråga vad hybrid är? hahah

ThatPie
1/24/19, 1:40 PM
#3

#2 Det är en korsning mellan vintervit och campbell :)

selmaab
1/24/19, 6:43 PM
#4

#3 aha

så för att sammanfatta lite, om jag köper från djuraffären ska jag bara köpa en?

(vet att uppfödare är bättre men har ingen i närheten, tror inte heller att mina föräldrar hade skjutsat mig såpass långt)

ThatPie
1/24/19, 7:12 PM
#5

#4 Precis. Du kan ju alltid se om det är någon som kan hjälpa till med transporten en bit? I alla fall till närmaste större stad :)

selmaab
1/24/19, 9:34 PM
#6

#5

aa de kan jag nog, tack :)

Annons:
ThatPie
1/24/19, 10:22 PM
#7

#6 Inga problem!

Lavendel_belle
4/8/19, 11:26 PM
#8

enligt lag ska de hållas minst 2 och 2, så långt det är möjligt. Om de börjar bråka allvarligt eller ofta ska de separeras. Annars ska dvärghamstrar alltid bo ihop

IsabellsHamsterhem
4/11/19, 10:56 PM
#9

Vart bor du så kan vi rekommendera uppfödare i närheten! :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Physii
5/4/19, 2:10 PM
#10

#8 Finns dock undantag.

Findus70
6/30/19, 1:13 PM
#11

Jag skulle inte rekommendera att du har två i samma bur om du sen inte har möjlighet att kanske behöva köpa en till bur om dom börjar bråka. Jag har själv två dvärghamstrar som är syskon men när dom blev könsmogna så började dom bråka och bitas och då behövde vi sära på dom. Så om du skaffar två så är det viktigt att du även håller koll på dom så att du märker om dom bråkar. En till väldigt viktig sak: om du ska köpa två så köp 2 honor. INTE 2 hanar då dom oftast börjar bråka när dom blir/är könsmogna, mina två är hanar och dom började som sagt bråka och den ena försökte döda den andra men vi hann som tur sära på dom.

Upp till toppen
Annons: