Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 688 ggr
SmolMea
8/12/18, 8:55 AM

Tam dvärghamster bitts

Hej! Jag är ny här, förlåt om det blir stavfel. För en vecka sen köpte jag en dvärghamster (campbell) hos en uppfödare, hon var den sista i sin kull och så jag tog den lilla sötnosen. Uppfödaren så att hon va lugn och om hon biter till känns det inte och att det är okej med små barn i närheten. De tre första dagarna gick bra men sen började hon bita och sen bet hon så hprt att man började blöda. Tänkte att hon blev rädd så vi lät henne vara i en dag och bara klappade lite på henne och bytte vatten och mat. Men nu biter hon till och med när man klappar henne. Man vågar inte riktigt ta upp henne eller klappa henne… Haha förlåt för en sådan lång text men är så orolig för henne

Annons:
HamsternOmid
8/12/18, 9:01 AM
#1

Väcker du hamstern?

SmolMea
8/12/18, 10:38 AM
#2

Nej det gör jag inte, hon kan vara vaken. Men hon biter till bara av att jag har upp vattenskålen bara för att byta vatten.

LinneaWik
8/14/18, 9:04 AM
#3

Kan hon ha ont någonstans tror du?

Elsaplutten1
8/31/18, 5:01 PM
#4

Min hamster var precis likadan. Han var väldigt snäll o go i ca en vecka efter att han kom hem. Sen blev han super bitig och om man tog undan handen hängde han kvar. De tog ett tag men han slutade. Hanterade honom varje dag och nu är han super go igen.

wilma.wang
9/3/18, 8:11 AM
#5

min hamster bits också men nu kan man klappa henne :)

Upp till toppen
Annons: