Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 957 ggr
Louisenr1
2018-07-29 19:31

Släppa lös på golvet

Hej! Jag igen för er som såg mitt förra inlägg 😃

Jag är en ny hamsterägare och jag har läst att många av er släpper era vänner på golvet för att springa typ någon timme eller två. Hur går detta rent praktiskt till?? Vi släpper vårt hjärta en stund men är livrädda att hon ska försvinn! Gallrar ni in ett område eller hur gör ni? Och isåfall, vad har ni i detta inhägnade område? Känns ju trist att flytta det från buren till marken, det blir ju samma sak. Jag är så glad för alla tips för att vår lilla tjej ska må så bra som möjligt ❤️

Annons:
Louisenr1
2018-07-29 20:13
#1

Ledsen hamster

Hamstern puff
2018-07-29 21:41
#2

Antingen så gör du en hage av tex kartong plexiglas eller liknande eller så kan du kolla om ni har något hamstersäkert rum där hamstern inte kan skada sig eller ta sig in något eller rymma mitt kök är säkert och vissas badrum så det är bara att kolla runt

Louisenr1
2018-07-29 22:41
#3

Så det kan räcka med ett par, tre meter i bredd? När jag läser så låter det som de (med säkerhet såklart) släpper de fria i rummen på golven i ett par timmar. Där vågar inte jag lämna min tjej men jag kanske borde. Eller?

Hamstern puff
2018-07-30 06:59
#4

#2 Vissa släpper dem helt fria men om du inte har ett hamstersäkert rum funkar det med hage

Twix741
2018-08-19 14:25
#5

Skulle inte rekommendera att släppa hamstern lös länge, jag har just nu bara guld och om dom ska gå lösa i mitt rum så måste jag förbereda ganska mycket. Dra ut alla sladdar, städa, sätta galler där dom inte får vara osv, men om man ska göra det så måste man kolla dom hela tiden, dom är ju rymningsmästare☺️

Upp till toppen
Annons: