Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1083 ggr
[LOVEgerbil]
5/21/18, 7:52 PM

Alspån, Bra eller dåligt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkter byta spånet jag har nu till alspån, och göra ett skog-tema i dvärgisarnas bur. Har aldrig haft alspån till något av mina djur förut så detta är nytt för mig. Är alspån bra/dåligt? Fördelar/nackdelar? Någon som har erfarenheter och kan dela med sig av sina tips?

Annons:
-Aida-
5/21/18, 8:58 PM
#1

Fördelarna är att de döljer lukt och dammar inget. Dock är de dyrt i längden jämfört med annat botten material.
I min erfarenhet så märkte jag inte heller att de hade nån viss uppsugningsförmåga och kan bli lite hårt för tassar att gå på i längden om de inte finns varierande underlag.

91Marran
5/22/18, 3:53 PM
#2

För mig döljde det inte lukt, var hårt och inte grävvänligt. Köp brun carefresh istället.

Mvh
Mig

Upendo’s
7/21/18, 6:06 PM
#3

Jag tycker att det söker lukt bra och finns stora paket för ett bra pris men tycker inte det är ett bra material till hamstrar som gillar att gräva tunnlar då det inte håller formen när de gräver.

Upendo’s
7/21/18, 6:06 PM
#4

Jag tycker att det söker lukt bra och finns stora paket för ett bra pris men tycker inte det är ett bra material till hamstrar som gillar att gräva tunnlar då det inte håller formen när de gräver.

Upendo’s
7/21/18, 6:06 PM
#5

Döljer lukt inte söker 😅

Upp till toppen
Annons: