Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1249 ggr
Sir Lancelot1
2018-05-03 21:54

Hamster som vill vara länge i sin boll

Hej Min dvärghamster Sir Lancelot är frisk o pigg. Inte så gosig utan självständig till sin personlighet. Han vill ha omväxling. Får vara i sin bur, i hagen, fritt i badrummet samt i soffan under uppsikt samt i hsmsterbollen. När han visar att hsn vill ut ur badrummet, tex genom att gnaga på dörrkarmen tar jag ut honom. När hsn gnager på hagens galler tar jag ut honom. Hsn gnager aldrig på burens galler. I buren Visar hsn genom allmän spattigast att hsn vill till ny omgivning. När han får komma in i bollen rullar hsn i sovrummet där det är mörkast o kan sitta där stilla i 30-45 minuter innan han rullar t hagen. Där äter hsn o nån minut senare vill hsn ut igen. Min fråga är: är det dumt/olämpligt att låta honom vara i bollen så länge? Hsn verkar nöjd o kommer t hagen när han vill ha mat. Jag hämtar bollen o lägger in pellets t honom ibland ockdå. Vet inte om hsn sover för han är i mörket under sängen. Han vill vara i mörket gissar jag. Har det ganska nedsläckt på kvällarna i stora rummet. Tacksam för era synpunkter! Hsn är vintervit och 3/4 år gammal. Ursäkta stavfel, skriver på mobilen…

Annons:
EmiCar
2018-05-03 22:41
#1

Om bollen är i lämplig storlek, och hamstern inte blir stressad i den, så borde det inte vara något problem!

Om den t ex kissar eller bajsar i bollen så ska man ta ut hamster och tvätta bollen! :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Sir Lancelot1
2018-05-04 00:36
#2

Tack för svar! Då känner jag mig trygg med att låta honom vara i bollen, så länge han verkar vara nöjd däri.

LinneaWik
2018-05-05 08:07
#3

Vilket gulligt namn du har till din hamster 😊

Sir Lancelot1
2018-05-05 21:34
#4

Tack! Han ville heta så 🙂

Elsa Lundholm
2018-05-08 13:11
#5

#4 hur vet du det haha. det va jätte gulligt

Sir Lancelot1
2018-05-09 17:28
#6

Tack! Min hamster är en självsäker och självständig herre. Lite som en grinig gubbe ibland 🙂 Så namnet kunde inte vara nåt gulligt. Han sa till mig att han ville heta Sir Lancelot 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: