Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1176 ggr
Kex!
2018-03-18 16:41

Foder frågor :)

Hej!

Jag har en liten fråga angående foder eller mer specifikt just om Bunny HamsterDröm basic, Bunny Dvärghamsterdröm basic och Bunny Dvärghamsterdröm Expert. 

Jag använder själv Bunny HamsterDröm Basic till mina två guldhamstrar och har hört att den rekommenderas, Min fråga är hur det är med dom andra två (till dvärghamstrar då) Om dom som är gjorda för dvärghamstrar är bra? och om man någon gång skulle skaffa dvärghamstrar om dom är något att satsa på? Och vilken av Basic eller expert är då bättre? (Om någon av dom är bra)

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Annons:
-Aida-
2018-03-18 20:11
#1

Har hört mycket bra om Dvärghamsterdröm, att det är bästa dvärghamster maten på marknaden. Innehållet skiljer rätt mycket på expert och basic, beror väl på vad man vill ge för innehåll isåfall.
Basic innehöll mer spannmål, majs och annan källa till protein medan expert innehåller mjölmask och mindre spannmål och inte majs.
Majs ska man ju vara försiktig med till hamstrar eftersom de kan ge diabetes vilket dom har lättare att få.
Jag skulle personligen kört på expert då jag själv funderar på att använda detta foder, den innehåller mjölmaskar vilket inte andra foder gör, det är ett stort plus för hamstrar.

Kex!
2018-03-19 15:03
#2

Tack för svar ^^

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: