01 - Avel, Genetik och Uppfödning

Har tänkt föda upp hamstrar behöver tips!!

2018-03-10 14:31 #0 av: Lageage

Jag och min kompis hade tänkt föda upp hamstrar och vi har läst på.
Hamstrarna skulle vara minst 5 månader osv.
Men jag undrar om man kan para två olika raser eller om det inte går.
Om dom ska paras ska man ha dom i samma bur en period eller kan man bara släppa ner hanen när honan ör brunstig???
Jag har googlat om detta jag frågar men jag har inte hittat något.
Tacksam för snabbt svar.. :)

Anmäl
2018-03-10 14:53 #1 av: [[Lovemyselff]]

Hur gamla är ni. Har ni extra burar ifall hamstrarna inte blir sålda ? Har ni råd att åka in till veterinären och betala flera tusen kronor ifall något blir fel? Det är inte så enkelt att föda upp hamstrar. Har ni något mål med uppfödningen?

Anmäl
2018-03-10 17:43 #2 av: EmiCar

Faktan för det du frågar finns på nätet, du behöver göra mer research om du inte ens har svaren på de frågor du frågar.

Läs på Svenska hamster föreningen. 

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com Blomma

HjärtaMedarbetare på Hamster ifokus Hjärta

Anmäl
2018-03-10 17:43 #3 av: EmiCar

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com Blomma

HjärtaMedarbetare på Hamster ifokus Hjärta

Anmäl
2018-03-10 18:07 #4 av: Cosmopiloten

Frågorna du ställer tyder på att du inte har läst på. 

Anmäl
2018-03-10 19:08 #5 av: 91Marran

Du ska inte avla fram hybrider. Är man seriösa så frågar man inte om det går bra. Läs på mer och ta hjälp av en duktig uppfödare.

Anmäl
2018-03-10 21:01 #6 av: IsabellsHamsterhem

Läs på hamsterföreningen.se och skaffa en mentor, det är en erfaren hamsteruppfödare som är reggad i någon förening. Så kan denna personen hjälpa dig!
Du har MYCKET att läsa på om hantering, burar, inredning, parning, genetik osv innan du kan börja avla!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.