Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1836 ggr
ebbaotug
3/9/18, 11:17 PM

Vad har hänt med henne? :(

Hej.

Min dvärghamster hona är 1,5 år gammal. Hon har alltid varit alert och sprungit runt i buren och lekt, klättrat och haft kul. Men så idag märkte jag att allt inte stog riktigt rätt till…. Det började med att jag såg att hon gick en liten bit, stannar och sänker huvudet, sedan går hon vidare och upprepar. Det ser nästan ut som att hon somnar till. Sedan såg jag på henne att hon vinglar när hon går och har krokig rygg. Det ser ut som en puckel på ryggen.  Jag har såklart fyllt på med mat och hon går gärna fram och käkar som vanligt,  vet inte om hon druckit idag men såg senast igår hur hon drack som vanligt. Jag tar även såklart upp henne för att se om hon är skadad på något sett men det första hon gör är att bita mig hårt så att det börjar blöda om fingrarna, tills jag får försiktigt dra loss henne. Så fort jag sticker ned handen jagar hon den för att hugga ( har pågått i nån vecka). Så jag har lämnat henne ifred nu.  Nu är jag jätte rädd för det värsta, vet någon vad som kan ha hänt? Och hur ska jag gå till väga?

MvH Ebba och min lilla hamster Alina

Annons:
Kirnzy
3/9/18, 11:21 PM
#1

Om det har hänt över en dag (med tanke på att du skrev att du märkte det idag), hon är aggressiv, vinglar, har krokig/pucklig rygg, så låter det som om hon kanske har ramlat ner från något och skadat ryggen rejält.. Oavsett borde du åka in till veterinär så snart som möjligt utifrån din beskrivning.

ebbaotug
3/9/18, 11:32 PM
#2

#1 Okej, jo imorgon ska vi ta oss till veterinären och hoppas på det bästa.

ebbaotug
3/10/18, 7:29 AM
#3

Nu när jag vaknade så skyndade jag mig för att kolla till henne… Tragiskt nog var hon död :(((((((((

[[Lovemyselff]]
3/10/18, 7:46 AM
#4

Vila i frid

EmiCar
3/10/18, 10:33 AM
#5

#3 Vad synd! Men då vet man att hon inte lider.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

PuffeSnutt
3/10/18, 12:36 PM
#6

Jag beklagar<3

Äta, Sova, Netflix<3

Annons:
ebbaotug
3/10/18, 4:14 PM
#7

#4 #5 #6 <3

RosaYlva
3/11/18, 10:52 AM
#8

Vila i frid.

Bästaste hälsningar. Hjärta

 RosaYlvas personliga blogg

LinneaWik
3/15/18, 7:45 PM
#9

Beklagar sorgen, vila i frid fina hamster <3

MonicaLagerquist
3/16/18, 8:28 AM
#10

💔

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: