Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1199 ggr
FruNybörjare
2018-03-08 20:09

Kan någon hjälpa mej bestämma ras ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Vi fick hem denna vackra tösen häromdagen och enligt djuraffären ska jon vara av rasen "Dvärghamster: Sibirisk Marmor". Tyckte hon va lite annorlunda i färgen o väldigt söt. Läste att de flesta i djuraffärerna är hybrider. Har försökt läsa mej till vilken ras hon egentligen kan ha påbrå ifrån, tänkte läsa lite om egenskaper, färg mm eftersom jag är helt ny me hamster men kan en del om kanin. Har bara haft henne ett par dagar men hon är väldigt lugn i lynnet o väldigt nyfiken.. Hoppas någon kanske kan ge mej något att gå på - så jag vet lite mer om henne än att hon bara är en hamster…

Annons:
Linn Is The New
2018-03-08 20:24
#1

Grattis till ditt tillskott i familjen! 

Jag vet inte något om hybrider men jag  vill påminna dig lite smått nu på vägen att du bör ha 2 st dvärghamstrar då de  är flockdjur (ett undantag är den kinesiska hamstern!) Men om du redan har en kompis eller planerar att sätta ihop, jätte bra! 

http://www.hamsterforeningen.se/v%C3%A5ra-arter/dv%C3%A4rghamster/hybrider-7803911

Där har du en länk till en av de bästa sidorna på nätet samt lite fakta om hybrider. Samt seriösa uppfödare av guldhamster, dvärghamster och gerbiler. Det är nämligen inte alls bra att stödja djuraffärer då industrin är rätt så fruktansvärd ☝️

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

EmiCar
2018-03-08 20:42
#2

Antagligen hybrid eftersom hon kommer från en djuraffär! 🙂

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Isabella :)
2018-03-09 06:43
#3

#1 har läst att hybrider inte trivs så bra med andra hamstrar. Detta stämmer ju inte på varenda hybridhamster men går från olika individer. Vet inte om jag har fel? Inget illa menat iaf :)

FruNybörjare
2018-03-09 07:26
#4

Tack för era svar. Jag frågade dom på djuraffären om jag skulle köpa en eller två. Vissa ska ju sitta själv, andra inte. Men det är väl olika från individ till individ liksom me alla djur (antar jag). Hon i djuraffären så iallafall att det är väldigt svårt att ha två då de ofta kan börja bråka och skada varandra. Eftersom jag inte vet vilken ras hon är så vågar jag inte annat än att bara ha henne i buren. Är detta fel tänk ??

EmiCar
2018-03-09 07:44
#5

#4 Nu så är det ändå antagligen för sent att sätta ihop henne med en annan och som #1 säger, hybrider ska i de flesta fall vara själva.

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

 ❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

Lageage
2018-03-10 11:55
#6

#0 sååå gullig hamster

Annons:
LinneaWik
2018-03-15 20:03
#7

#0 Vilken sötnos :D Hybrid är han nog eftersom han kommer från en djuraffär :D

Upp till toppen
Annons: