Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 873 ggr
Dominicsmor
2/14/18, 2:20 AM

Hjälp! Uttråkad hamster

Jag köpte en dvärgshamster till min son när han fyllde 7 i september. Men hamstern har blivit mer och mer uttråkad (tror jag). Jag har köpt större bur (duna fun large) byggt ett tunnelsystem av toarullar och grävt ner i spånet, köpt något som hette bordom breaker och självklart ett hjul. Hamstern har även en hage med trähus och broar, sonen byggde ett stort hus i papp med 2 rum och fönster som han kan springa runt i Och en sån där boll dom kan springa i över golven. Han är ute ur buren flera gånger om dagen och vi gömmer mat som han kan leta efter. Jag kan verkligen inte komma på något mer vi kan göra för att hamstern ska vara glad. Han biter på gallret och springer stressat runt runt i buren. Inte alltid med ibland. Snälla kom med förslag på vad vi kan göra. Han verkar så stressad och olycklig i mellan åt!

Annons:
91Marran
2/14/18, 12:26 PM
#1

Hur stort är hjulet? Sätt in en platta.

Mvh
Mig

91Marran
2/14/18, 12:26 PM
#2

Och varför har du bara en dvärghamster?

Mvh
Mig

IsabellsHamsterhem
2/14/18, 6:39 PM
#3

Det kan inte vara så att han inte får ro? Att det är ni som stressar honom?

Jag hade först och främst tagit bort gallerdelen på buren, så han inte kan gnaga. Sedan helt enkelt ignorerat honom i någon dag så han får slappna av. Att ta ut hamstern flera gånger om dagen och ge massa annan aktivering kan stressa den så den inte slappnar av och kan komma till ro :)
Lugnar den inte ner sig efter några dagar så hade jag försökt något annat. Många av mina "hyperaktiva" har lugnat ner sig märkbart när man låter dem ha tråkigt i några dagar.

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Dominicsmor
2/14/18, 8:29 PM
#4

91Marran för dom rekommenderade att bara ha en så dom inte bråkar och biter ihjäl varandra. Isabellshamsterhem. Jag har inte ens tänkt tanken att det kan ha varit vi som stressar upp honom. Ska absolut försöka med dina förslag. Tack!

Kex!
3/19/18, 6:32 PM
#5

#4 du vet väl att det är lag på att ha minst två? Iallafall om det är en hybrid (vinter vit eller campbell) från djuraffär så ska man ha dom ensamma

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Upp till toppen
Annons: