Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 928 ggr
ebbalooba
1/15/18, 12:27 AM

HJÄLP!!! Hon blöder ur rumpan

Hej,

Nyss skulle jag ta upp min lilla dvärghamster för att mysa som vanligt, jag hör hur hon piper och gnyr men tänker inte så mycket på det eftersom att hon ibland gör så när hon pratar med sig själv. Hon var hur pigg som helst och sprang runt på mina armar, tills jag ser att det kommer bloddroppar från hennes rumpa på min hand. Jag får självklart panik och klappar henne lite lugnt medans jag vänder henne på rygg för att se efter var ifrån det kommer. Det jag ser då är att det är ifrån analhålet. När jag lyfter på hennes hus så ser jag även att det finns blod fläckar ifrån där hon har legat inbäddad i toalettpapper. Jag kommer såklart ringa veterinär imorgon om det är kvar. Någon som vt vad detta kan vara och leda till?? SNÄLLA hjälp mig, jag gråter i panik…

Annons:
Mysan_
1/15/18, 3:55 AM
#1

Vet du om hon har ätit normalt på senaste och hur har avföringen varit? 
Svårt att säga vad det skulle kunna vara tyvärr. Hur gammal är hon?

Bra att du ska ringa veterinären, lycka till! 🤗

-Aida-
1/15/18, 8:26 AM
#2

Tyvärr känner jag inte till något liknande, hoppas veterinären kan säga mer oh ge rådgivning och hoppas de inte behöver vara nåt farligt. Oftast ser det värre ut än det egentligen är och såklart blir man väldigt orolig för sin fluff.

Pandi00
1/15/18, 9:32 AM
#3

Har hon fått rödbetor, finns i vissa foder

ebbalooba
1/15/18, 11:42 AM
#4

#1 Ja, jag gav henne nytt vatten och mat igår på eftermiddagen och hon både drack och åt. Hon är 1,5 år gammal, tack för svar :)

ebbalooba
1/15/18, 12:01 PM
#5

#2 Ja, det får vi hoppas på. Vi fick en tid imorgon hos en veterinärklinik i stan, så håller tummarna för att min lilla tjej blir frisk.

ebbalooba
1/15/18, 12:02 PM
#6

#3 Nej, det har hon inte

Annons:
Mysan_
1/15/18, 1:05 PM
#7

Uppdatera gärna om hur det gick sen. Hoppas det går bra!

ebbalooba
1/15/18, 6:03 PM
#8

#7 Aa, det ska jag absolut göra, och tack alla så jätte mycket för svar :))

ebbalooba
1/16/18, 10:21 PM
#9

Så nu har vi kommit tillbaka från veterinären och som tur var så var det endast ett litet sår hon fått när hon klängt runt i buren. Det hade helt och hållet slutat blöda igår så vi behövde inte ens någon salva. Tack verkligen för svar alla <33

Mysan_
1/16/18, 10:24 PM
#10

Vad bra!! ❤️

ebbalooba
1/17/18, 8:56 AM
#11

<3

-Aida-
1/17/18, 9:00 AM
#12

ååh vad skönt att de inte var något farligt ❤️

ebbalooba
1/17/18, 9:13 PM
#13

#12 Ja verkligen ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: