Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1362 ggr
Jag och mina djur : )
1/3/18, 12:56 AM

Godis

Hej! Vad kan man ge för godis/mat till sin hamster som belöningsgodis typ, utan att det är onyttigt för den om den får lite mycket?

Annons:
Zachis
1/3/18, 6:40 AM
#1

Man ska inte ge för mycket av någonting oavsett hur nyttigt det är, även vatten är dödligt i för hög dos ;). 

Men jag brukade ge min hamster puffat ris, solrosfrön, pumpakärnor och när jag hade tillgång, en levande mjölmask. Fanns inget som gjorde min hamster så glad som när han fick mjölmask haha. 

Det bästa är om du har variation på ditt belöningsgodis och inte för mycket socker :)

Jag och mina djur : )
1/3/18, 5:23 PM
#2

Tack för förslagen! :)

-Aida-
1/3/18, 6:31 PM
#3

Du kan ta typ en solroskärna och klippa sönder i små bitar, eller ta ett salladsblad och klippa sönder, vad din hamster nu gillar, riktigt små bitar, då kan du ge en hel del utan att de blir skadlig mängd. Det blir som ett smakprov typ.

Mysan_
1/15/18, 1:50 PM
#4

Här hittade jag en lista på tips om vad folk brukar ge sina hamstrar som godis. Se till att inte ge för mycket onyttigheter bara 🙂 Tror det brukar finnas något som kallas fruit drops (?) i djuraffärer, vilket brukar vara ganska uppskattat.
Klistrar även in en lista här på vad som är bra och inte för hamstern att äta.

Mina råttor brukar få osaltade popcorn, pasta, kyckling, blodpudding, knäckebröd och annat gott ibland.  Det kanske skulle passa?

IsabellsHamsterhem
1/18/18, 8:40 AM
#5

Ge inte drops till en dvärghamster :)
Tänk på att dvärgar inte ska äta socker eller väldigt söta saker.
Blodpudding är det väldigt ofta lök i, så kolla noga innehållsförteckningen :)

Men färska grönsaker, fröer och mjölmaskar brukar vara väldigt uppskattat :D
Speciellt broccoli älskar de här hemma!

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: