Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 779 ggr
Lageage
12/26/17, 8:44 PM

dricker han

Hej! jag har skrivit lite här men jag undrar om min hamater dricker. Vi har vattenflaska och vatten skål men det blir inte mindre vatten hur ska jag lösa det kan det vara någon sjukdom?? Tacksam för snabbt svar!

Annons:
Kirnzy
12/26/17, 8:51 PM
#1

Han dricker antagligen. De dricker inte så mycket eller ofta och om du har både skål och flaska så kommer det inte märkas av mycket alls. Sen om han har fått grönsaker med mycket vatten i så dricker han ännu mindre :) Det kan kanske ändå vara bra att hålla lite koll på om du ser honom dricka eller märker av någon skillnad på vattenmängden, det är inte mycket det handlar om :)

Lageage
12/26/17, 10:35 PM
#2

Vi kanske har flaskan för långt ner han går till flaskan och när han ska dricka låter det som om han biter ska det vara så. Kanske kan ge honom gurka ngn dag satt han får i sig lite vatten.

nomnom77
12/27/17, 4:29 PM
#3

Låter som att ''pipen'' eller munstycket på flaskan är för stor. Kolla att det står ''small'' på den genomskinliga plasten på flaskan

//Mvh P.

HamPaw
12/29/17, 12:52 PM
#4

#3 tror nog att TS har Ferplast Flaska :)

[KatarinePierce]
12/29/17, 2:10 PM
#5

#2 ge inte för mycket  gurka. Kan leda till diabetes

Kirnzy
12/29/17, 2:19 PM
#6

#5 Vart har du läst det någonstans..?

Annons:
[KatarinePierce]
12/29/17, 2:42 PM
#7

#6 Det står i dem flesta hamster sajter  🙂

Kirnzy
12/29/17, 2:49 PM
#8

#7 Inte direkt.. Jag kan inte hitta en enda sida där det står något som skulle tyda på det. Diabetes pga dålig kost är främst av för mycket fett, socker eller snabba kolhydrater, och gurka innehåller knappt något av det.

Upp till toppen
Annons: