Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 428 ggr
Mina96
11/19/17, 12:29 AM

Låter tyst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! På sistone har jag märkt att min dvärghamster (hona) piper väldigt väldigt tyst. Pipa kanske inte är rätt ord, men det låter ganska likt de tysta ljud möss gör. Hon har även gjort detta tidigare men det har blivit mer frekvent. Exempel på när hon gör det är när jag håller i henne eller när hon är i lekhagen och känner av min doft då jag kommit nära lekhagen eller lagt ner min hand. Det låter som sagt väldigt väldigt vagt. Ytterligare ett ifrågasättande beteende som hon ganska nyligen börjat med är att hon ibland bara springer runt i cirklar, på samma plats.. det ser nästan ut som att hon jagar sin svans. Tillägger att hon nyligen fyllt 1 år och att jag har haft henne sedan hon var 7 veckor ung. Känner någon igen detta? Bör jag vara orolig och uppsöka veterinär? PS bifogar en söt bild där Datzy gör ett besök i drömmarnas land :-)

Annons:
91Marran
11/19/17, 11:30 AM
#1

Att hon springer runt kan vara problem med hjärnan. Kolla upp det hos veterinär.

Mvh
Mig

Tjeja
11/19/17, 11:38 PM
#2

Låter som att hon är understimulerad eller sjuk när hon springer så där i cirklar. Behöver kollas upp vilket!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Mina96
11/23/17, 2:41 AM
#3

Hej! Tack för era svar. Har bokat tid hos veterinär

Upp till toppen
Annons: