Annons:
Etikett10-ot-off-topic
Läst 752 ggr
Vevvis
3/27/17, 7:49 PM

Hjälp! Rädda hamster från tillbakaskickning??

Hej! 

Jag har just nu praktik på Djurmagazinet (går djurvårdslinjen) och där är det just nu dvärghamstrar som har blivit satta i små burar "bakom kulisserna" för att bli tillbaka skickade till leverantören. Jag har blivit riktigt fäst vid dem och det känns hemskt att de kanske hamnar någonstans där de inte får det bra alls. Jag har plats hemma och kan lätt hamsteranpassa en gammal marsvinsbur. 

Hur ska jag göra tycker ni? Ska jag rädda dessa hamstrar? (Åtminstone en iallafall). Buren är så stor att jag kan skilja av den i två och det är fortfarande rymligt. 

Om inte annat har en kollega (om man kan kalla det så) sagt att han kan hjälpa till att fixa något från affären så jag kan ha dem hemma. 

Det enda problemet är att mamma och pappa inte är allt för förtjusta i idén på ännu en bur med djur i.

Annons:
Meja H
3/28/17, 4:14 PM
#1

Rädda dom❤️

Varför ska dom skickas tillbaka?

Vevvis
3/29/17, 9:07 AM
#2

Dem får inte plats längre och har "blivit för gammla". Vi fick in massa ungar som ska va i deras gammla burar :(

91Marran
3/29/17, 11:30 AM
#3

Skickas de tillbaka avlivas dem. Hemskt att det ska vara så.

Mvh
Mig

Meja H
3/29/17, 4:01 PM
#4

Vart finns dom?😃

Felicia1995
3/29/17, 8:20 PM
#5

Jag tycker du ska rädda dom om du har möjligheten ❤️

På secondhand butiker säljer dom ibland billiga akvarium, vet inte vart du bor men i Varberg såg jag en mellanstor för 50 :- idag.  Skulle du inte kunna ta hand om dom i längden så borde du kunna omplacera dom 👍

Hoppas det löser sig och stor eloge till dig som vill hjälpa dom! 🌺

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Vevvis
3/30/17, 9:00 PM
#6

Jag är nu stolt ägare till två vintervita dväghamstrar. En hona och en hane. De bor i en gammal marsvinsbur som jag har hamsersäkrat. Och såklart en skiljevägg emellan. 

Jag är dock inte hundra hundra på att damen har hållt sig på sin sida inatt. Nu har de en rejäl skiljevägg, men den de hade innan kanske inte var så bra som jag trodde. Eller så var den det.

Jag tar tacksammt emot alla tips och råd ni kan ge mig. Hittils har jag läst lite på internet, men inget kan ju mäta sig med erfarna ägares kunskap 😃

Annons:
Vevvis
3/30/17, 9:02 PM
#7

#4

Djurmagazinet i Norrköping, Ingelsta 🙂

Det finns säkert fler djur där som behöver nya hem, som hotas av att bli tilllbakaskickade.

Upp till toppen
Annons: