Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 632 ggr
Hamster:P
3/16/17, 6:28 AM

Hamster gillar inte ost, skinka mm...

Hej! Jag har haft flera hamstrar tidigare, och den jag har nu är lite över ett år. Hamstern gillar bara den mat hon får i matskålen (Frön, pellets mm). Mina andra hamstrar som jag har haft tidigare har gillat ost, skinka, leverpastej mm. Men den jag har nu gillar ingenting! Jag börjar faktiskt bli lite orolig över att hon inte får i sig tillräckligt med protein. Har ni några tips på annan mat som era hamstrar gillar, eller hur jag kan få igång hennes matlust? Mvh, Penny

Annons:
Lojs
3/16/17, 7:21 AM
#1

Ost, skinka och leverpastej är inte så bra för små hamstermagar så det är faktiskt bra att din hamster inte äter det. Som tillsatt protein kan du köpa till exempel såna små förpackningar kattmat på burk. Ge minismå portioner och frysa in det som inte går åt. Man kan även testa torrfoder för hund och på djuraffären brukar finnas frystorkade insekter som många hamstrar gillar (men det kan man ju tycka är lite äckligt att hålla på med).

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Meja H
3/16/17, 4:11 PM
#2

Barnmat gillar dom😃

Hamster:P
3/16/17, 8:36 PM
#3

#1 #2 Tack så jättemycket, ska testa!

Meja H
3/18/17, 10:06 AM
#4

Men tänk på att barnmaten ska vara utan kryddor❤️

Sara:)
3/18/17, 5:58 PM
#5

Om du har ett bra basfoder till dina hamstrar så behöver du nog inte oroa dig för mycket över att dom skulle få för lite protein i sig, men annars rekommenderar jag torkade mjölmaskar. Finns i många djuraffärer och du kan ju t.ex hantera dom med en sked istället för med händerna.

Hamster:P
3/19/17, 10:20 AM
#6

#4 #5 Tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: