Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 630 ggr
rebbek
2017-02-14 14:22

dvärghamster, par eller själva?

Finns det någon hamsterkunnig som en gång för alla kan svara på om rysk vintervit dvärghamster skall hållas själva eller i par?🤓

Jag skall till uppfödare imorgon och hämta och vill veta om jag skall ta en eller två, vissa säger att de måste vara i par för att må bra och vissa säger att de kan bita ihjäl varandra😮

Någon som kan dela med sig av lite kunskap? 🙂

Annons:
Anne.K
2017-02-14 14:26
#1

Om det är en seriös uppfödare du ska köpa av så bör denne kunna svara på detta åt dig. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

rebbek
2017-02-14 14:36
#2

Jag har frågat henne och hon säger att hon haft 2 hanar tillsammans och att det fungerat bra, men blir fortfarande osäker då vissa verkar säga att det absolut inte går och att de verkligen kan ha ihjäl varandra😕

rebbek
2017-02-14 14:38
#3

Man vill ju liksom inte prova, och sen bara nämen hoppsan! så råkar den ena ha ihjäl den andra🤢

Meja H
2017-02-26 11:35
#4

Jag säger SJÄLVA. Då slipper man bråken som kan leda till att dom dör/skadar sig.

Det blir dessutom mer ansvar om man har 2

Så själva är bäst enligt mig. Jag har aldrig haft 2 tillsammans och det är jag glad för❤️

91Marran
2017-02-26 11:41
#5

Två syskon tycker jag att du ska ta. Helst två honor. Vilken sorts dvärghamster ska du skaffa?

Mvh
Mig

91Marran
2017-02-26 11:41
#6

Två syskon tycker jag att du ska ta. Helst två honor. Vilken sorts dvärghamster ska du skaffa?

Mvh
Mig

Annons:
Tsunamis
2017-02-28 09:19
#7

Varken uppfödaren eller någon annan kan ge dig garantier att två kommer funka ihop. Vissa gör det andra gör det inte. Men enligt lag ska de ha en kompis och de är betydligt mer aktiva och glada om de är par/grupp än om de är ensamma.

En seriös uppfödare säljer inte ensamma dvärghamstrar i mitt tycke, de ska vara väl medvetna om rekommendationer och lagar vi har i sverige.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: