Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 576 ggr
Chiquita_animal
2017-01-14 09:20

Dvärghamstrar: Amerika & Svergie

Hej. Jag är den personen som älskar att titta på youtube på hamstervideos eller liknande. Det finns väldigt många bra kanaler där dem pratar om hamstrar och ger tips! Men någonting jag upptäck är att i många hamstervideos så säger alla att man ska ha dvärghamstrar för sig själva. Det finns vissa som säger att man kan ha dem i par men att det bara är för erfarna ägare. Hur kommer det sig att dem säger så? Är det för att i Amerika (och andra länder) så har man annorlunda regler? För jag vet att i Sverige är det lag på att ha dvärghamster i par om inte dem bråkat o.s.v


Annons:
Baltareds
2017-01-14 09:31
#1

Det kan ju vara så att deras hamstrar börjat bråka och de har vart tvungna att sära på dem. Nu vet inte jag hur det ligger till i Amerika med lagar å sånt men det kan ju vara en av anledningarna, och de ksk sagt att de är tvungna att ha sina hamstrar separerade. Vet faktiskt inte haha

Chiquita_animal
2017-01-14 09:53
#2

#1 Jo, så kan det nog vara. En sak jag också tänkte på är väll att det är mer vanligt att köpa sin hamster från djuraffären i Amerika och då är det väll större chans att dvärghamstrarna börjar bråka. Mina gjorde det ^^;


Honeymoon
2017-01-14 11:50
#3

#2 Jag tror du har rätt. Det är väldigt få av de hamsterägare från Amerika som jag har kontakt med på Instagram som köpt från uppfödare. Och det är ju skillnad på temperamentet. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Chiquita_animal
2017-01-14 18:03
#4

#3 Ja, så måste det nog vara.


volpi101
2017-01-29 17:36
#5

Jag skulle trots att det står i djurskyddslagen att dvärghamstrar ska bo tillsammans inte rekommendera att man köper två såvida man inte köper från uppfödare som av erfarenhet vet att hens linjer brukar kunna bo tillsammans. Många dvärghamstrar från djyraffärer eller privatuppfödda (ej registrerade uppfödare som föder upp djur med stamtavla) brukar inte kunna bo tillsammans. Vissa tror att det kan vara för att dvärghamstrar som inte har stamtavla är hybrider av campbells dvärghamster och rysk vintervit, och därmed får problem med kommunikationen.

Upp till toppen
Annons: