Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1119 ggr
Bibbi😄
10/23/16, 8:04 AM

Bitig hamster

Hej, min hamster bits och jag undrar om ni kan ge mig tips för att den ska sluta? Den får tillräckligt med mat och jag är väldigt försiktig med den men den vill bitas ändån.

Annons:
-Aida-
11/1/16, 8:52 AM
#1

Vilket sätt bits den på? Är de för att den är arg? Vill den va själv? Eller är de för att smaka? Bits den hårt eller löst?

Rinketonke
11/4/16, 3:21 PM
#2

Jag rekommenderar dig att börja ha handen en bit ifrån rackaren. Börjar den "fräsa" ska du genast lämna den ifred för då varnar den tydligt att den inte vill bli uppburen. Djur är väldigt generösa de varnar tydligt före attack. Väck inte hamstern om den sover eller vilar det kan göra den frustrerad och orolig. Du kan alltid locka den med ett solrosfrö men håll fröet så den inte kan råka hugga tag i fingrarna för då rycker du förmodligen till och det får hamstern att tappa tilliten. När du ska ta upp hamstern ta den aldrig uppifrån det kan göra hamstern överraskad och då skyddar den sig genom att nafsa eller bita till. I det vilda tar rovfåglar hamstrarna på det sättet. Om hamstern skulle komma fram och nafsa dig kan det vara för att du luktar mat. Då är det bara att tvätta händerna lite extra ordentligt. 

Det krävs tålamod men jag är säker på att den bara behöver vänja sig vid dina händer. 

Om du skulle kunna ge lite mer detaljer om dess beteende så skulle jag nog kunna gå rak på sak men här är i alla fall några grundliga tips som jag hoppas kan hjälpa dig och din hamster.

Hamster:P
11/28/16, 2:18 PM
#3

Har du en gallerbur?

Upp till toppen
Annons: