Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 730 ggr
[candy_suki]
7/26/16, 10:07 AM

Ovanlig beteende? Varför?

Hej! Jag hade vakat min systers släkts hamster. Jag ville tama den också och det gick bra första. Dagarna, men idag bet en av de mig vilket är det första gången. (Jag blödde INTE) Direkt när de hade bitit mig så gav jag inte den "godis" som straff och ställde den tillbaka till buren. Men den gör något ovanlig i buren. Här är en klipp. Är det någon som vet vad detta beteende betyder? Tack!

Annons:
Hoseok
7/26/16, 10:28 AM
#1

Jag googlade lite och någon hemsida sa att det kan bero på stress. Att buren är för liten eller trång.

Förresten, är inte hamstrar flockdjur? Är inte så insatt i just hamstrar men jag har för mig det. Om den är ensam kanske det är stressfullt också?

[candy_suki]
7/26/16, 10:41 AM
#2

#1 oj då, den bor inte själv. Den andra låg där nere medan den (i videon) gjorde så som den gjorde :/ Jag tycker att ägare hade inte fyllt i kraven en hamster behöver, de gav inte sandbad, hjulet var jätte dålig och inga pinnar för att de ska "fila" tänder. Jag ska försöka prata med de :) men tack!

Bellie
7/26/16, 7:16 PM
#3

För det första är hjulet ganska trögt att springa i och litet så hjulet borde ägaren byta ut. Man ser på pälsen att den behöver sandbad. Mina roborovskihamstrar älskar att bada sandbad och dom har alltid tillgång till nytt fräscht sand så att dom kan hålla sig rena. Och som #1 säger så kan det bero på stress eller för liten bur. Buren håller måtten för hur stor en bur ska vara men buren kan ändå kännas för liten för hamstern. Vad jag såg på videon så är det ganska lite strö i buren och roborovskihamstrar brukar gilla att gräva så jag själv fyller på hända upp till det "genomskinliga" på min dunabur. 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[candy_suki]
7/26/16, 10:33 PM
#4

#3 Tack så mycket! Jag ska försöka prata med de innan jag lämna över deras hamstrar :)

Upp till toppen
Annons: