Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 953 ggr
Eioo
4/28/16, 10:07 PM

Få äldre hamster tam

Har adopterat än hamster som haft det jobbigt tidigare, hon bodde tillsammans med två andra hamstrar som inte var så snälla mot henne. Hon är runt året, skulle jag gissa.

Har låtit henne boa in sig i lite över en vecka nu, men hon låter inte mig komma nära henne! Är väldigt noga med att inte jaga runt henne i buren, så det ända jag försökt är att låta henne sniffa på min hand, eller försöka ge henne godsaker. Oavsett vad jag gör blir reaktionen alltid samma - hon blir så rädd att hon springer cirklar i buren. Några gånger har hon t.om sprungit in i burväggen. Efteråt är hon alltid mycket stressad och hetsäter eller springer sick-sack.

Hon bits inte alls, men vågar inte ta upp henne. Skulle hon råka slinka ur mina händer skulle jag aldrig få tag i henne igen, och hon får sån panik så vet inte om jag vågar utsätta henne för det. 

Help please

Annons:
[Hedwig2005]
4/30/16, 12:38 PM
#1

Du kan börja med att prata lite lugnt så hon är bered på att du kommer🙂               Hade en hamster en gång som det tog 2 månader att bli handtam så det viktigaste är att ha tålamod🙂

Bellie
5/1/16, 8:04 PM
#2

Pilla runt lite "långsamt" i buren och prata medan. Sen kan du hålla lite godis eller lite av fodret i handen och låt henne gå upp på handen. Om hon inte gör det så tar du bara lugnt upp handen och försök igen lite senare.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: