Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1401 ggr
[vidar.gustafsson]
2016-04-24 14:05

Lösvikt i arkenzoo?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, ska snart åka till arken zoo och köpa hamster mat, går det att köpa i lösvikt? I så fall hur mycket? utav det som finns där ska jag köpa? Tacksam för svar

Annons:
Majaa12
2016-04-24 14:23
#1

Mat på lösvikt är inte bra, har man otur får man med sig småkryp hem och dom sprider sig hur fort som helst. Det kan ta låång tid att bli av med. Köp mat färdigt på påse istället. Hamster crispy müsli och hamster nature är rätt likt det som finns på lösvikt, rätt näringsvärden har dom också 🙂

Vad har du använt för foder innan? Tänk på att ge det gamla och blanda i lite av det nya i några dagar tills du byter helt så att dom inte blir dåliga i magen.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

[vidar.gustafsson]
2016-04-24 14:55
#2

Brit animals hamster, djuraffären tipsade om den. Kan man köpa hamster nature på arken zoo då?

Majaa12
2016-04-24 15:06
#3

#2 Brits foder funkar men man bör blanda ut det med frön och annat sånt, så att det blir lite variation. Hamster nature brukar finnas i dom flesta djuraffärerna. 🙂

Har du möjlighet att blanda eget finns ett bra recept längst ner på sidan: http://www.hamsterforeningen.se/v%C3%A5ra-arter/guldhamster/foder-och-mat-18550626

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

hannaake
2016-04-26 13:29
#4

Köp aldrig lösvikt.

Manda02
2016-05-12 17:58
#5

Köpte sand i lösvikt en gång i en djuraffär och när jag kom hem märkte jag att det var fullt med svarta små insekter i sanden. Tror det var någon typ av skalbagge. Riktigt äckligt var det iaf. Så lösvikt är inget jag heller skulle rekommendera! 🙂

Pixie Dust
2016-06-03 21:12
#6

Jag köper alltid fågelfrön i lösvikt från Hornbach, men lägger påsarna i frysen i 24h när jag kommit hem. Hamstrarna älskar hirsfrön och hirskolvar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: