Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1014 ggr
emmelii
3/23/16, 4:49 PM

Skygg hamster...

Min hamster är så fruktansvärt skygg, så fort han hör att det är någon i samma rum som hans bur står i så springer han in i boet. När jag hör att han är vaken så brukar jag gå och ställa mig bredvid buren för att få se på han, men så fort han får syn på mig så fryser han till och väntar på att jag ska gå därifrån för att då smyga sig in i boet. Han är annars väldigt aktiv både på dagen och natten, hör alltid att han grejar och har sig när jag lyssnar på honom utan att visa mig, men det är ju så tråkigt för man vill ju se på han när han håller på! Har hört att dvärghamstrar ska vara väldigt nyfikna av sig så jag blir väldigt ledsen när han är så feg av sig och man aldrig får se han😢Jag har haft honom i 1 vecka ungefär och har än så länge bara suttit bredvid buren och pratat med han för att han ska bekanta sig med min röst. Men vad ska jag göra? Vill inte att han ska vara rädd för mig! Blir väldigt bekymrad över hur jag ska ta mig till som när jag ska städa hans bur för första gången också för det är ju dags nu när jag haft han i 1 vecka, tänkte få över honom i en springboll som han kan få springa runt i på golvet medans jag städar buren, men det känns ju som att han kommer bli jätterädd då med tanke på hur skygg han är! Hjälp mig! Tips!?

Annons:
[Petra Johansson]
3/24/16, 3:35 PM
#1

Köpte du han från en uppfödare eller djuraffär?

emmelii
3/24/16, 6:28 PM
#2

djuraffär

[Petra Johansson]
3/24/16, 6:36 PM
#3

Den kanske har varit med om saker i sitt liv som har gjort den rädd, fort sätt vara mycket med den och prata lugnt, efter ett tag kommer den nog känna sig trygg. Jag vet inte riktig hur du ska göra när du ska städa buren, men det kommer ordna sig. Tror jag :)

ÄlskarHamstrar12
3/24/16, 8:35 PM
#4

Fo

ÄlskarHamstrar12
3/24/16, 8:36 PM
#5

Fortsätt att bara och sitta och prata med hamstern tills han känner sig trygg i buren när du är bredvid. Om det inte blir bättre så gå och klaga hos djuraffären över att de sålt en sådan skygg hamster. Lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: