Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 872 ggr
emmelii
3/15/16, 4:42 PM

Köpt en ny hamster! HJÄLP

Hejsan, jag är ny här och detta är mitt första inlägg! Jag har en fråga som jag vill ha svar på så fort som möjligt! Jag köpte min andra hamster idag, den förra jag hade dog tyvärr nyligen så jag införskaffade mig en ny hamster. Jag har kvar samma bur + inredning som jag hade till min förra hamster, men jag såg nu att när jag skulle städa ur buren till den nya hamstern så har den förra kissat i trähuset som står i buren. Jag försökte ta vatten och lite tvål för att gnugga bort det men det sitter fortfarande fast i träet. Nu till min fråga - gör det någonting att jag har kvar samma trähus som det finns spillning (kiss) på till min nya hamster? Eller kommer han att på nått sätt reagera dåligt på det? Jag släppte in han för första gången i buren för ca 30min sedan och han har varit inne i trähuset mycket och hållt på där i. Men jag är orolig att det kanske är fel att ha kvar huset? HJÄLP MIG!!! (Den förra hamstern var också en hane)

Annons:
VildaVittra
3/15/16, 4:48 PM
#1

Vad dog din gamla hamster av och hur länge sedan var det? 

Gjort är gjort, men en sak som alla smådjursägare bör ha hemma är Virkon, det är ett desinfektionsmedel som man rengör alla sakerna med och som inte ska vara farligt för djuren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

emmelii
3/15/16, 4:58 PM
#2

Ålder, igår. Okej! Men är det lugnt då alltså?

[lillelull]
3/16/16, 1:53 AM
#3

Om den bara dog av ålder och ingen sjukdom så tror jag de är ok. Men jag tvättar och städar alltid nogrannt vid varje städning jag gör i buren. 
Men tror du kan vara lugn 🙂

91Marran
3/16/16, 1:05 PM
#4

Jag hade inte använt det. Bara ifall att jag hade gjort det rent med typ virkon.

Mvh
Mig

Dvärgvädur
3/17/16, 4:51 PM
#5

Du kan använda UrinOff, finns att köpa i de flesta djurbutiker.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

emmelii
3/17/16, 7:10 PM
#6

Köpte ett nyss hus, men tack för tipsen!

Annons:
Upp till toppen
Annons: