Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 758 ggr
[candy_suki]
2016-02-12 07:33

Vad vill han? :(

När min hamster ser mig så blir han glad och vill så gärna ut, så jag släpper ut honom i lekhage av galler mur. Det enda han gör är att bita på galler och försöker komma upp. Det gör mig rädd varje gång att han försöker fly därför använder jag den sällan och använder en låda istället när jag leker med honom……vad är det han inte är nöjd med?

Annons:
Liten boll
2016-02-12 11:26
#1

Det är inte kul i hagen, har han leksaker i den? Kan han springa fritt istället kanske?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

en_person
2016-02-12 15:28
#2

Min dvärghamster brukar också visa tydligt att hon vill ut. Och ibland släpper jag ut henne i lekhagen (med galler runt omkring). Och det brukar vara så att ett tecken på att hon har tröttnat på att vara där inne är att hon gnager i gallret. Antingen så har hon haft det roligt där inne men tröttnat och vill upp, eller kanske inte på humör på att leka där just då eller kanske inte finns något roligt där inne. 

Det händer att min dvärghamster vill upp, men inte vill vara i lekhagen. Då har jag andra olika allternativ som hon kan göra t.ex. leka i den där bollen så hon kan springa runt i bollen runt i huset eller att jag håller koll på henne och hon får leka inne i kuddfodralet. Men där tror jag det är olika t.ex. min dvärghamster älskar att leka skattjakt med solrosfrön och leka i små och tränga utrymmen t.ex. i en kudde. Men det gör inte alla dvärghamstrar.

Kanske det var någon hjälp att få reda på om min dvärghamster?

[candy_suki]
2016-02-12 17:56
#3

#1 Jag lägger leksaker i hagen men han verka inte vara intresserad i det :/ 

#2 Så fort jag lägger ner honom på lekhagen börja han bita på galler, liksom direkt….han har inte gjort någonting heller när jag direkt lägger honom på lekhagen…han gömmer sig också ibland (lägger alltid en skollådan ifall att han blir rädd). 

Är det för att leksaker inte är roliga nog? Jag har egentligen inte så mycket leksak för honom. 

Jag har gjort en grej som går ner när det är tyngden på ena sidan men han verka inte vara intresserad i den. Lägger massa gömställe så han kan gömma. Sedan lägger jag stegar så att han kan gå upp och ner men han gör det inte. Han är inte intresserad av något….

Upp till toppen
Annons: