Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1093 ggr
rebelred
1/24/16, 5:54 PM

Klättrar på huset.

Okej så, det här är mitt första inlägg förlåt om jag gör något fel. Jag har två dvärghamstrar en hane som heter Slash och en hona som heter Chloé, jag har gjort en hel del research om dvärghamstrar så kan ganska mycket. De bor i ett ganska stort akvarium med hjul, stort hus, två sandbad, massa toarullar etc. Men nu har jag ett problem. Chloé verkar ganska rastlös och det hon gör är att hon klättrar up på huset, ställer sig på bakbenen och kastar sig sen ner. Hon skadar sig inte direkt, det ligger inte något hårt där hon landar men jag blir ändå orolig. Hon gick in i huset och lade sig nu, men jag undrar vad jag ska göra om hon fortsätter? En annan sak hon gör är att så fort hon ser min hand så springer hon fram och klättrar upp för hela min arm, och när jag försöker sätta ner henne så försöker hon klättra upp igen. Även om jag bara har nere mitt finger så klamrar hon sig fast. Vad kan jag göra? Tack för svar!

Annons:
Liten boll
1/25/16, 11:57 AM
#1

Det med huset, tror jag inte du behöver bry dig om, hon har kul bara. :)

Att hon klättrar upp för armen är för att hon tycker om att va hos dig. :)

Det jag kan undra över, är att du har en hane och en hona tillsammans. Har du tänkt riktigt vad det innebär att få barn? Har du kunskap? Har du erfarenhet? Har du pengar? Har du utrymme ifall ungarna inte blir sålda?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

rebelred
1/25/16, 4:42 PM
#2

#1 Ja, jag har läst på en hel del och min mamma brukade avla ökenråttor vilket är ganska likt. Pengar finns och har 30 akvarium till i hela huset, flera där det kan bo kolonier. Tack för svaret, jag trodde att hon behövde mer aktivering eller något sådant (:

91Marran
1/25/16, 10:10 PM
#3

#2 Jag tror att hon både gillar dig och vill ha mer aktivering. :-)

Mvh
Mig

en_person
1/26/16, 10:01 PM
#4

Det med att hon klättrar upp på dig så fort du sticker ner handen, det gör min lilla dvärghamster Pi med. Eller det gör hon ibland, då hon gärna vill komma upp och vill ha sällskap. Det händer att Pi också gör det då jag tar ner handen för att släppa ner henne i buren igen och hon inte vill samma som mig utan vill fortsätta att vara uppe.

Så det behöver du inte oroa dig för.

Sedan kanske din ena hamster vill ha mer att göra, kanske till och med klättra. Så du kanske hittar något mer som din hamster kan klättra på i buren?

rebelred
1/27/16, 9:09 AM
#5

#4 Hon har en halv äggkartong i sidan av buren som hon kan klättra på fast hon använder den inte särskilt mycket. Jag har inte så mycket att lägga in som hon kan klättra på, har du några idéer på saker jag kan köpa/göra åt henne?

Hamsternsara
1/29/16, 4:17 PM
#6

Det finns speciella klätterställningar på nätet man kan köpa, t ex på pwss.se och 7hzoo.se 💕

Annons:
Upp till toppen
Annons: