Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 3629 ggr
ElsaN.01
1/18/16, 10:13 AM

Tappar päls

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag skriver åt en av mina vänner som inte har iFokus. Under december började hennes hamster tappa päls på bakdelen/rumpan. Hamstern är köpt i djuraffär och är ca: 2,5 år gammal. Han äter och dricker normalt, men sover mer än vanligt. På senare tid har han enligt uppgift börjat bitas så fort man försöker ta upp honom. Min vän är mycket orolig, vad kan det tänkas vara?

Annons:
thea_thea
1/18/16, 10:16 AM
#1

Plockar han pälsen själv?

ElsaN.01
1/18/16, 2:27 PM
#2

Han kliar sig enl. uppgift mycket, även med tänderna och plockar lite päls då och då.

Mirre395
1/31/16, 8:51 AM
#3

Det är normalt att hamstrar tappar päls när de blir äldre och beter han sig förövrigt normalt så är det inget att oroa sig för. Att han bits kan tyda på smärta så jag tycker att hon borde ringa veterinären och rådfråga, eventuellt åka dit. Lycka till med hamstern! Hoppas att det löser sig!;)

Petloveer
2/8/16, 10:48 PM
#4

Tappad päls kan bero på sjukdom och att han biter kan vara ett bevis på att den teorin stämmer. Googla runt på olika sidor och leta efter sjukdomar med dom symtomen. Eftersom h'n är ganska gammal kan det ju också vara en ålderssjukdom. Lycka till och hoppas ni håller er friska!:)

Pixie Dust
2/15/16, 1:22 PM
#5

Min hamster är också 2,5 år och har tappat päls mitt på ryggen, hon kliar sig också väldigt mkt. Min systers hamster tappade också päls på ryggen när hon var runt två år, så jag har bara antagit att det har med ålder att göra.

Upp till toppen
Annons: