Annons:
Etikett11-om-sajten-ifokus
Läst 873 ggr
Stoodyear
2016-01-10 11:55

Diskussioner och tankar

Det här är en diskussionstråd :) Inga åsikter bör anses OT utan här kan man yttra tankegångar, givetvis får man följa forumets regler och inte bete sig illa mot någon! Men länge leve yttrandefriheten :) Min åsikt: För att vara ett forum där syftet är att diskutera olika synvinklar och prata om dvärghamster, är dvärghamster.ifokus väldigt enkelspårigt. Man avvisar gärna oliktänkande och stämningen blir allt annat än god ifall det dyker upp någon med hybrid(och Gud bevare mig om den dessutom skulle vilja prova på att avla…) kanske inte i klass med påhopp men man gör väldigt klart att det inte är uppskattat. Det är möjligt att man är av den åsikten att det är olämpligt, men då finns det andra sätt än att som första inlägg fråga hur personen egentligen tänker som avlar på hybrider. Vilket är andemeningen i väldigt många av svaren även om det givetvis inte alltid skrivs rakt ut :) Oerhört synd tycker jag då vi alla delar samma intresse i grunden, forumets namn är trots allt inte "renrasiga dvärghamstrar"… Jag förespråkar att alla skall känna sig välkomna i forumen även om man inte råkar ha en renrasig hamster som uppfyller alla rasstandarder till fullo. (BORTTAGET), jag tänker att det inte alltid är hur du upplever att dina kommentarer är, utan hur andra upplever dom? Man kan ju exempelvis själv tycka att man är världens trevligaste men om ingen annan tycker det… Jag skulle ändå vilja påstå att trots god ton(vilket du alltid håller!), så är det långt ifrån ett öppet bemötande och tankesätt där man uppmuntrar och främjar dialog? Finns säkert dom som inte håller med mig men det är känslan som jag har fått! (BORTTAGET), du ville fortsätta diskussionen, här har du en tråd som man inte kan anse är OT och därmed låsa så fort det dyker upp oliktänkande :) - Stolt ägare till 4 friska och intelligenta vintervita hybrider, bättre hamstrar kan jag inte tänka mig :) / Stoodyear

Tråden är låst och inlägget är redigerat. Ja länge leve yttrandefriheten men inte möjligheten att hänga ut enskilda medlemmar. Dessa två ting går inte hand i hand. /Imasy

Annons:
Cireea
2016-01-10 12:09
#1

Har du problem med mig kan du skicka ett PM och inte skriva så dom du gjort i ditt inlägg ovan. Verkligen inte OK någonstans att hänga ut folk sådär. 

Jag låste tråden då vår konversation var helt Off topic och inte hörde hemma i tråden som sådan. Jag låste inte tråden för att vi tycker olika, verkligen inte. Klart alla ska få tycka olika saker, det har väl jag aldrig påstått att ni inte får göra?! 🤔

Det vi diskuterade i tråden var sjukdomar, SHF och SDH då jag försökte hjälpa till att förklara att i åtminstone SHF finns sjukdomar och defekter nedskrivet och fick då veta att det inte var så det gick till i SDH.  

Jag sa aldrig åt er att era åsikter inte var välkomna eller att det ni tyckte var fel. Men plötsligt var inte jag välkommen enbart för att jag är uppfödare av guldhamstrar och är medlem i SHF (medan ni är medlem i SDH) 🤔Jag försökte bara förklara och trodde att SDH kanske fungerade på liknande sätt som SHF, därav att jag ens drog upp SHF.  Sedan är ju SHF även till för gerbiler och dvärgar, inte enbart guldhamstrar. 

Jag försökte bara förklara hur det gick till i SHF, för att visa att det visst finns nedskrivet om hamstern bär på sjukdomar eller defekter och därmed inte bör avlas på. Jag har aldrig sagt att ni har fel och jag har rätt. Jag har heller aldrig sagt att era åsikter inte får skrivas. 

Förstår inte riktigt hur du fått uppfattningen om att jag inte tillåter andra åsikter eller tycker om oliktänkande. Jag har aldrig påstått att andra åsikter inte är välkomna i trådarna. 🤔 

Tråden blev helt enkelt OT, därav att jag låste den. 
Det fanns ingen "hemlig baktanke" med att jag låste tråden, om det nu är den uppfattningen du fått.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mirre395
2016-01-10 12:42
#2

(Ingenting med saken att göra men) Jag har läst på lite om kinesisk (dvärg)hamster och på flera ställen har det stått att arten är helt olik dvärghamstrar och bör INTE klassas som dvärghamster pga att den tillhör ett helt annat släkte. Det var engelska sidor som jag läste det på och undrar varför det alltid har stått att den är en dvärghamster, även på t.ex svenska hamsterföreningens hemsida.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: