Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1270 ggr
[candy_suki]
11/20/15, 9:12 PM

Denna Lekhage (Bra/Dålig) ?

Jag har tänkt att köpa  en sådan lekhage typ. 

Tycker ni att det bra? Positiv eller negativ? 

Har en dvärg som ni ser på profil bilden :) 

Tack!

Annons:
wildalia
11/20/15, 9:40 PM
#1

Det enda jag tycker är att du måste sätta egna stabila " klämmer " eller annat som håller ihop den. Sedan finns det dom som klättrar och kan komma över. Annars så funkar den under uppsikt.

[candy_suki]
11/20/15, 11:05 PM
#2

#1 Oh va bra! Tack så mycket för tipset :)

KMJPAH
11/21/15, 10:13 PM
#3

Gillar den inte, tycker att det är krångligt att sätta upp den ifall man är själv. De blir svåra att haka i varandra efter ett tag. Den är också relativt liten samt att det är galler och att galler bitande kan förekomma ifall man använder denna.

Liten boll
11/23/15, 1:26 PM
#4

#1 vad menar du med stabila klämmor? Jag har den hagen och jag behöver inte göra något med den.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

wildalia
11/23/15, 2:20 PM
#5

#4 som #3 skrev så är den krångligt att haka i och släpper gärna. Använder man tex buntband så håller den ihop hela tiden och kan bara vikas ihop när man inte använder den.

Liten boll
11/23/15, 6:51 PM
#6

Tycker inte den är krånlig  att bygga.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
[candy_suki]
11/23/15, 9:56 PM
#7

#3 Köpte den, alla delar av ihopsatta. Jag behöver bara lägga upp de och stoppa in en metall pinne för att "stänga"

[candy_suki]
11/23/15, 10:01 PM
#8

Edit : köpte inte på denna affär som jag länkade.

en_person
2/12/16, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har en sådan exakt lika dan + köpte en grön matta till som var tillbehör till (som jag kan starkt rekomendera att köpa till - men behövs inte, men väldigt bra iaf).

Har stoppat massa leksaker till min dvärghamster i den och hon älskar att vara i den, speciellt då jag sprider ut solrosfrön så hon får gå skattjakt o leta efter solrosfrön 😛

Här är en bild på min (fast med alla hennes leksaker på)

[candy_suki]
2/12/16, 5:57 PM
#10

#9 Vilken rolig lekhagen! :D

Petloveer
2/23/16, 3:16 PM
#11

Jag har en sådan och min hamster klättrar över och springer iväg blixtsnabbt så att du får väll vara snabb att fånga den om du har en klättrande hamster som jag. Jag har dock lekhagen i ett tomt och ett litet rum så det spelar ingen roll om man har det som jag! Ha bara hamstern under uppsikt så ska det nog lösa sig! Lycka till!

[candy_suki]
2/23/16, 3:27 PM
#12

#11 Jag har köpt den och använt den ett tag och det är lite läskig ibland att han försöker klättra upp men glider ner. Ja! Jag ska vara uppmärksamma, det vet jag :) Tack!

en_person
3/4/16, 1:41 PM
#13

#12 Min brukar också klättra upp, men hon kommer bara ett steg upp, sedan halkar hon ner eller står där och gnager. Så om det är någon som är väldigt bra på att klättra t.ex. #11 så kan det nog vara bättre med ett annat. Men om din är som min o knappt klättrar är det bara att hålla koll på den då och då så att inte den gör något som man inte vill.

Annons:
[candy_suki]
3/4/16, 5:53 PM
#14

#13 Jag har använt den igen och den här gången gled han inte ner utan han lyckades klättra upp hela väggen. Det var väldigt läskig att se detta. :/

Pim&Lilly
3/4/16, 6:59 PM
#15

Tycker den är fin… Men som vildsvin skrev hade jag satt ihop delarna med bunt band. Då är den nog lättare o ta fram och stabil. Läste måtten och tror inte dina hamstrar kan klättra/rymma såå lätt. Är ingen expert men mina klättrar inte alls i stående galler ribbor/horisontella. Bara vertikala/liggande.sen är säkert alla olika på det. Även att bita i galler. Mina har aldrig brytt sig att göra det vad jag vet hört eller sett. Men dom är ju små personligheter :)

Pim&Lilly
3/4/16, 7:00 PM
#16

Wildalia* förlåt min autocorrect bråkade:/

Dvärgvädur
3/5/16, 9:56 AM
#17

Jag har en sån, men använder den inte utan rekommenderar att bygga en egen rymnningssäker lekhage hälften så billigt som den 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: