Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 782 ggr
Detärjag1
10/30/15, 12:51 PM

döende? vad har hänt? ( video finns)

Hej, igår natt var min dvärghamster helt normal, pigg och glad. Idag alldeles nyss vaknade jag och han vaknade också då , gick upp , väldigt seg , vinglandes, gick några steg och tappa balansen. Han verkade förvirrad han satte sig i min hand sen la jag ner honom men han "klättra inte ner" självmant utan bara satt där. sen fortsatte jag hålla kvar handen i buren så han skulle klättra ner från mig, efter 3 min gjorde han det. Vinglandes och seg. Upptäckte nytt bajs i buren ( syns i videon ), såg lite kladdigt ut men ändå inte. 

kan det vara bara att han var trött? 

eller är han döende?

Annons:
Detärjag1
10/30/15, 12:52 PM
#1

förresten om han har någon parasit smittar det mig då?  är det farligt för mig att hantera honom medans han är döende? kommer inte parasiterna fram då?

lollynonna
10/30/15, 1:16 PM
#2

Var är videon?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Detärjag1
10/30/15, 1:19 PM
#3

#2 kan ladda upp den här nu. ska se. den visar hur han går och de syns knappt i videon irl är det mycket värre.

Detärjag1
10/30/15, 1:21 PM
#4
Detärjag1
10/30/15, 1:21 PM
#5
lollynonna
10/30/15, 1:23 PM
#6

Nej det där ser inte så bra ut. Är han kall? Få i honom mat och vatten,värm honom. Vet inte vad mer du kan göra,vet inte ens vad det är tyvärr:(

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Detärjag1
10/30/15, 1:26 PM
#7

nej han verkar inte kall. han har både ätit och druckit :/😕så orolig.

Bellie
10/31/15, 4:36 PM
#8

Håll koll på honom och se till så att han äter ordentligt och dricker ordentligt, en grönsaks bit lite då och då. Hoppas han kryar på sig. Annars får du nog ringa veterinär och se om dom kan hjälpa dig med det.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Detärjag1
10/31/15, 7:00 PM
#9

ha n mår som vanligt nu! :D

Bellie
10/31/15, 10:49 PM
#10

Vad konstigt, men kul att han mår bra igen iallafall

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Detärjag1
11/1/15, 6:23 PM
#11

han kanske bara var trött eller är påväg att få diabetes?

lollynonna
11/1/15, 6:26 PM
#12

#11 På väg att få diabetes? Jag vet att hamstrar kan ha diabetes, men man är inte "på väg att få diabetes".  Inte människor, inte djur.  Vad menar du med det? Utveckla gärna.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Dvärgvädur
11/6/15, 3:34 PM
#13

Jag tycker han ser lite trött ut bara, har det bara hänt en gång? Händer det upprepat tycker jag att du ska ta en sväng till veterinären och kolla läget om du märker fler symptomer på sjukdom eller skada. Jag ser att han gång sakta och lite vingligt men tycker inte han ser döende ut., snarare trött och lite äldre. 

Hur gammal är han?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: