Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 829 ggr
[candy_suki]
2015-09-17 18:13

Akvarium bur? Urine off?

Vart köper ni eran akvarium burar? Har försökt hitta en som är större än min nuvarande bur men hittade varken något, såg en men det var mindre än min nuvarande bur plus att vi inte ha något bilar så det bli jobbigt att bära hem en stor akvarium i en buss/tåg. 

Ville bara veta, HAR funderat men är inte säkert på att jag ska köpa. 

En annan fråga här : 

Man tvätta noggrant leksaker som hade används av en tidigare hamster innan man ge den till den nya hamster, varför då? Vad händer om man BARA sköljer med vatten? Har sett att många använder ''urine off'', jag tvätta bara min bur + leksak med varm vatten så är det inte onödig att man köper urine off och använder det bara för att tvätta saker för den nya hamster? (Är nyfiken) 

Tacksam för svar!

Annons:
hansterspyro
2015-09-17 18:52
#1

På blocket brukar man kunna hitta stora akvarium för en bllig peng. Jag köpte själv mitt stora 175 liters akvarium för 350kr på blocket.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Whippet
2015-09-17 19:42
#2

Tycker Urine off är värdelöst du kan lika gärna blanda ihop det själv typ äppelvinäger och vatten.

I'm out Vilar huvudet i handen

Ellys
2015-09-17 20:10
#3

Säger detsamma, blocket eller någon annan typ av annonssida, om det är någon typ av skada på akvariet som gör att det inte kan fyllas på vatten är det oftast ännu billigare! (se till att skadan inte påverkar hamstern, en skada som en spricka i ett övre hörn känns kanske mer okej)

[candy_suki]
2015-09-17 20:34
#4

#1 Aha! Vart hämtar man akvarium i så fall? i närmaste mataffär? :) #2 Jaha! Men måste man tvätta med extra för att ge gamla saker till nya hamster? Vad händer om man inte gör det? #3 Ok! Då vet jag :)

Dvärgvädur
2015-09-18 17:33
#5

Jag köpte mitt ena akvarium från akvarieavdelningen på en djuraffär och det andra via en annons här på ifokus 🙂

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
2015-09-18 18:04
#6

#5 Aha tack så mycket! 🙂

Är det ingen som har något svar till min andra fråga?

Annons:
Dvärgvädur
2015-09-18 18:17
#7

Jag tvättar plastsaker + bur med diskmedel och vamt vatten. Om den tidigare hamstern gått bort av en smittande sjukdom kan det vara bra att använda virkon. 

Träsaker har jag inte hört någon speciell metod på. Jag anväder endast urine off till trähjujl och hus när de börjar lukta illa.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
2015-09-19 09:50
#8

#7 Aha ok! Har hört att vissa använder såpa när de tvättar bur, hemma har vi såpa med citron smak går det ändå? Eller bli hamster känslig för det?? Ok tack! :)

Tessan01
2015-09-20 14:47
#9

På Finlands motsvarande Blocket hittade jag mitt stort avkarium för 150kr ^^

[candy_suki]
2015-09-20 20:45
#10

Kan man använda citron såpa??

Manda02
2015-09-27 16:19
#11

Jag köpte mitt akvarium i en djuraffär där jag beställde ett akvarium från imazo via dom. Så dom beställde ett endast till mig som jag sedan köpte av dom.🙂

[candy_suki]
2015-09-27 17:15
#12

#11 Aha! :) Tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: