Annons:
Etikett01-avel-genetik-och-uppfödning
Läst 1571 ggr
Bellie
2015-08-27 23:05

Roborovski ungar

Idag har jag stannat hemma och varit sjuk. 

På morgonen var inte Maja uppe och sprang som vanligt. Kvällen innan hade jag sett bebisbulor på henne. Nu på kvällen skulle jag som vanligt ge henne mat. Hon såg lite smalare ut. Sen så vart jag tyst ett tag och sen hörde jag små pip, först trodde jag att det var fågelungar utanför, men nån sek efter det så kom jag på att ungarna måste kommit. Mycket riktigt hade dom det. Jag såg någonting som rörde sig i pappret, så jag tog änden på en smal pensel och flyttade försiktigt bort pappret och där låg det små rosa marsipangrisar!

Nu har jag äntligen fått den efterlängtade kullen jag velat ha så länge.

Jag fick ju köra en omparning.

Det har hänt annat också. Svante (pappan) har försvunnit, jag har ingen aning om hur det har hänt men mamma och jag tror att vi har hittat honom så vi har lagt ut lite mjöl på golvet och satt dit mat och vatten så att han har något att knapra på tills vi kan fånga in honom.

Detta är min första kull och det känns så spännande, det ska bli så kul att se dom växa upp (även om det går så fort).

Jag gissar på (jag har sett tre st än så länge men jag vill inte störa henne och ungarna) att det är 3-4 ungar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Liten boll
2015-08-28 11:14
#1

Grattis. Vad kul.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Bellie
2015-08-28 14:35
#2

#1 Tack så mycket! Det är jättespännande eftersom att detta är min första kull!

Maja knatade ut ur boet när jag la ner äggvita och havregryn i matskålen.  Och tydligen diade hon tre ungar medans hon gick ut och dom trillade ut ur boet. Så medans hon hämtade maten tog jag lite kort på ungarna och sen kikade jag ner i boet lite snabbt och där låg 4 till små knyten. Sju ungar alltså, inte konstigt att magen såg lite extra stor ut än vanligt. Hon stoppade på sig lite mat och la det i boet och sen gick hon och la in ungarna igen.

Hon verkar vara en bra mamma och jag kommer ladda upp bilder när dom öppnat ögonen. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

hansterspyro
2015-08-28 20:28
#3

Vad kul grattis! Jag har faktiskt väntat på att kullen ska komma tycker det är intressant att följa andra människors hamsterkullars utvecklkling. Jag hoppas du skickar in bilder på ungarna när dom blivit äldre så att man kan få se dom små sötnosarna. 🙂

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Bellie
2015-08-30 18:53
#4

#3 Tack!

Ja jag har längtat mycket! Jag tycker också att det är intressant att följa andras kullars utveckling. Dom är ju så söta!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

missan´s
2015-08-31 13:01
#5

Grattis till kullen! 🌺

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

hansterspyro
2015-08-31 16:22
#6

#4 Ja  det är dom ju🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Annons:
Bellie
2015-08-31 17:04
#7

#5 Tack smkt

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
2015-08-31 17:27
#8

Var finns ungarna?

Bellie
2015-09-01 14:42
#9

I Stockholmsområdet. :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2015-09-01 17:12
#10

En liten  update bara.

Alla sju lever fortfarande, alla ser ut att vara i samma size. Dom diar och piper och myser mest hela tiden tycker jag :) Dom börjar få ögonbrynen nu! :D Som är så söta nu. Jag håller på och fantiserar om hur det kommer vara om några dagar när dom öppnar ögonen…

Dom kommer vara levklara 2 Oktober.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2015-09-06 11:38
#11

9 dagar gamla nu, dom har fått päls och är supersöta. Dom har små mörka öron. 

Kan inte vänta tills jag får visa dom! ♥

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Chiquita_animal
2015-09-08 20:17
#12

Grattis! Vad kul med hamsterbebisar :3


Bellie
2015-09-09 20:41
#13

11 Dagar gamla.

Alla har börjat öppna ögonen. 

Helt plötsligt nu börjar nästan alla (utom två) springa ur boet, dom springer bland annat till "toaletten" och till skålen jag har lite havregryn i. Det är en unge som sover väldigt mycket och går inte ut lika mycket som dom andra, jag trodde "hen" var död igår. Jag petade lite på den och så men den levde men sov lite tungt bara. Kanske bara en sömntuta…?

Det är en som är minst som utvecklats mkt, "hen" har öppnat båda ögonen och är snabbast ut ur boet.

Skulle kunna sitta i flera timmar och kolla på dom här liven! 😍

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Dvärgvädur
2015-09-11 06:39
#14

Åhh vad söta! Längtar efter bilder 😍

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Bellie
2015-09-11 16:51
#15

Bilder kommer i morgon.

Försökte kolla kön på alla men jag tyckte bara att alla såg ut som honor.

Någon som kan ge tips?

Såg inga bröstvårtor heller (för mkt päls). Dom ville inte vara stilla! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
2015-09-14 19:38
#16

Det har varit ett litet krångel med att få upp bilderna då jag inte får över dom på datorn men jag ska försöka fixa det i morgon.

Så bilderna kommer i morgon.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[pusselbit]
2015-09-20 13:06
#17

Vad spännande att få se!:)

Bellie
2015-09-20 13:36
#18

Jag får inte upp bilderna…

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Rmk02
2015-09-22 19:58
#19

Tass

Upp till toppen
Annons: