Annons:
Etikett07-bildtrådar-videoklipp
Läst 2379 ggr
[HammyPaws]
8/12/15, 9:21 AM

Välkomna hem, robo 1 och 2!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Igår fick jag äntligen tummen ur och byggde om locket i min SAMLA-låda med hål, nät och ventilation så mina kommande hamstrar skulle kunna bo där. Det är den största SAMLAN och tanken är att jag ska sätta ihop 2 stycken så det blir stor yta. Jag har redan en guldhamster i en bur på 118 cm x 79 cm och jag har planer på att flytta över guldhamstern i de 2 lådorna i framtiden eftersom jag läst att dvärghamstrar kan bli revirlystna om de har mer än 1 våning…

Hur som helst fick jag hem mina sötisar igår och de är ifrån djuraffär. Jag vet att det verkligen inte är optimalt men det finns verkligen inga roborovskis (eller campbells/vintervita) i närheten av mig. 

Meeen jag behöver hjälp med namn :D Det är två små tjejer.

Annons:
[HammyPaws]
8/12/15, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

De är faktiskt ganska tama, jag kunde hålla båda i handen i några minuter. Fick dock ingen bild på minstingen då hon var otroligt snabb. Nu ska jag låta de bo in sig och inte plocka med dem på några dagar! Sedan ska jag börja tämja dem :) :)

Manda02
8/12/15, 10:07 AM
#2

Ååå vilken sötis! Jag ska själv hämta min nya vintervita på tisdag! Ska bli så otroligt spännande :D

[Howres]
8/12/15, 11:05 AM
#3

Så söööt

[HammyPaws]
8/12/15, 11:33 AM
#4

#2 Ååh jag förstår det! :D Var själv inne på vintervita men det har som sagt varit så sjukt svårt att hitta ifrån uppfödare :( Du får visa bilder sen! :D

#3 Jaa, en riktig liten sötnos :D

Bellie
8/12/15, 12:25 PM
#5

Sötnowsen!!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Liten boll
8/12/15, 5:05 PM
#6

Hur gjorde du hål i locket utan att det sprack? Skulle göra detsamma till mina, men allt sprack så jag slängde det. :)

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Manda02
8/12/15, 7:14 PM
#7

#4 Hur stora mått har du i den buren förresten? Har tänkt på att köpa nytt akvarium och din SAMLA-låda ser utt stt vara jätte bra! :)

Tessan01
8/12/15, 7:29 PM
#8

Ååh så söt! Verkligen synd att det finns knappt några uppfödare kvar (av robbar)! Behöver ju en kompis till min ensamma 😕

[HammyPaws]
8/12/15, 7:57 PM
#9

#5 Hihi :D

#6 Var du försiktig? Det går att göra med vanlig kniv men det är trögt och det tar tiiid. Jag köpte en (vet inte vad det heter på svenska) hot knife vilket - som det låter - är en supervarm kniv som man skär med. Hur smidigt som helst. 

#7 Ja, det är superbra mått! :) Jag ska dock köpa en till och sätta ihop så det blir dubbelt så stort. Måtten på lådan är 78 cm x 56 cm! 

#8 Ja, verkligen skittråkigt. Är lite nojjig att de ska bli galna/vara sjuka eftersom grossistavel inte tar hänsyn till sjukdomar m.m… Men den ena är verkligen superlugn i handen! :) Hur kommer det sig att din robbo är själv? Köpte du bara en/blev det fel med könen? De KAN ju må bra själva också, om du ger massvis med kärlek :)

[HammyPaws]
8/12/15, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Så här ser mina burar ut. I den stora bor min guldhamster, och den är dubbelt så stor som samla-lådan :) Alltså 118 cm x 78 cm.

[HammyPaws]
8/12/15, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Namnförslag? Har verkligen ingen aning om vad jag ska döpa dem till… :o

Manda02
8/12/15, 8:15 PM
#12

#9 Tack! :D

Tessan01
8/12/15, 8:43 PM
#13

#9 Köpte 4, två har dött, ena är aggressiv mot andra hamstrar… Så en är ensam, och hittar inte någon kompis åt henne. :( Hon verkar inte trivas ensam, och det är ju lag på att dom skal vara två (om dom inte bråkar då) så försöker hitta nytt hem med färdigt en, eller köpa någon ensam. :) Inte det lättaste nej. :/

Annons:
hansterspyro
8/12/15, 9:42 PM
#14

Blåbär, Lilja, Hallon, Piff, Puff, Ella, Egon, Snö, Neon, Bell, Summer, Gem, Vista, Nemo, Summer, Syren och Charlie.

Har lite idetorka nu men ska försöka komma med fler förslag 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Ellys
8/12/15, 10:14 PM
#15

Kan låta konstigt men man kan få fram roliga namnförslag om man söker på "Hundnamn tikar" eller respektive hanar. Vissa sidor har långa listor som man kan sortera efter bokstavsordning också 😉

[Howres]
8/13/15, 8:07 AM
#16

Vad tycker du om för "sorts" namn?

Jag tycker att Rue och Prim (Primrose) är gulliga 😍

Dvärgvädur
8/13/15, 9:32 AM
#17

Grynet och Pyret!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[HammyPaws]
8/13/15, 1:07 PM
#18

#13 Usch vad tråkigt!!! 😕 Kan du inte i värsta fall köpa ifrån djuraffär? Jag kan känna lite så här: visst, vi ska inte stödja grossistaveln och köpa ifrån uppfödare om det går. Men om det inte finns någon kan du ju köpa ifrån djuraffär - för varför ska du låta bli att ta hem de djuren? Även fast de är ifrån grossist är de lika mycket värda som uppfödar-hamstrar tycker jag. Varför ska de lida pga våra principer? Visst - köper du en kommer de köpa in en till och så går hjulet runt med grossist-hamstrar - men det kommer alltid komma in grossisthamstrar. Kanske mindre än vanligt ju mer vi kan utbilda föräldrar om det, men det kommer alltid finnas en skala som inte vill betala den extrapengen för en uppfödarhamster. 

#14 Min katt heter Lilly så Lilja går bort, men de andra var ju supersöta 😍 Tack så jättemycket för namnförslag!! Jag gillar Belle 🙂

#15 Tack för tipset! Ska prova 😃

#16 Jag gillar både vanliga namn som Sigrid, men också filmnamn!! Åh, THG :D Prim och Rue var ju supergulligt!! Det kanske dom ska heta :D

#17 Haha åh, vilka söta namn!

Tessan01
8/13/15, 2:43 PM
#19

#18 Djuraffär går bort då jag inte vill ha risken att få in papova i huset då jag har en guldis, vänner med guldisar och skall skaffa flera guldlisar. Så nep, djuraffär går bort helt för min del. 😕

Whippet
8/13/15, 6:41 PM
#20

Åhh nu längtar jag efter robbisar :/ Ska försöka tjata lite på mina föräldrar om 2 robbar men det var svårt nog att övertala dom om min lilla Guldis.. 😊

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
[HammyPaws]
8/13/15, 6:44 PM
#21

#19 Åh, förstår! Men handlar du aldrig på djuraffärer?

#20 Haha förstår dig!!

Tessan01
8/13/15, 7:20 PM
#22

#21 Oftast på nätet, men ibland i en djuraffär. Men då är jag ju inte djur rummet :)

[HammyPaws]
8/13/15, 7:28 PM
#23

#22 Nä men tänker lite att om det finns papova där, så har ju arbetarna papova på händerna, och de kanske plockar lite överallt i djuraffären/på handtag m.m (för papova försvinner väl inte när man tvättar händerna?).

Tessan01
8/13/15, 8:04 PM
#24

Kanske det ja, men köper helst inte från någon djuraffär. Helst online ^^

[HammyPaws]
8/13/15, 8:12 PM
#25

Okej! Lycka till  alla fall.

Tessan01
8/13/15, 9:15 PM
#26

#25 Tack! :)

Liten boll
8/19/15, 12:48 PM
#27

Var får man tag i en hot knife?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
[HammyPaws]
8/19/15, 6:55 PM
#28

Köpte min på Claes Ohlson :)

Ellys
8/19/15, 9:39 PM
#29

#27 eller så gör man som jag och min pappa gjorde, tog en kniv och värmde den med en flamberarmaskin emellanåt. Funkade jättebra! Haha :P

Upp till toppen
Annons: