Annons:
Etikett02-hälsa-beteende-kosthållning
Läst 1027 ggr
Kattleyannaaaaa
8/5/15, 3:29 PM

Ögoninflammation

Ja jag borde ta den till veterinären, men hur asso det kommer ju kosta flera 1000 jag vill ta den dit men mina föräldrar tycker att jag är löjlig som har så mycket panik och ångest, jag är själv rädd för att ta den till veterinären vet inte vad som kommer att hända (PS. Från förra inlägget : min hamster har ögoninflammation och nu har den ett sår på tassen och svarta Klor ) HJÄLP SNÄLLA HJÄLP GE MIG RÅD O TIPS

Annons:
horribleatnames
8/5/15, 3:31 PM
#1

Som dom andra skrev i förra tråden: Åk till veterinären ögonaböj. Är hamstern sjuk/skadad är det dina föräldrars ansvar att ta reda på vad som är fel = åka till veterinären. Ni kan inte göra nåt åt det förrän en veterinär har kollat på den.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Kattleyannaaaaa
8/5/15, 3:34 PM
#2

Ja men hur mycket? kostar det? Mina föräldrar säger att det är mitt ansvar för att jag köpte min hamster, jag har lite spar pengar hur mycket? kostar veterinären? Om man ska undersöka och få medicin?

horribleatnames
8/5/15, 3:40 PM
#3

Ring och fråga veterinären om vad dom tycker ska göras och fråga hur mycket? en undersökning + ev medicin kommer kosta så vet du när du åker dit med den.

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Kattleyannaaaaa
8/5/15, 3:43 PM
#4

Tänk om den dör snart! Jag minns att min kompis hade en dvärghamster den började halta dagen efter var den död

Calcifer
8/5/15, 3:48 PM
#5

För det första är det fina föräldrars ansvar att djuret får den vård det behöver om du är minderårig. Om de så bestämmer att pengarna ska du betala tillbaka genom din veckopeng/månadspeng så är det fortfarande deras ansvar att något blir gjort nu. För det andra är man skyldig av lag att se till att sjuka djur får den hjälp de behöver. Ta djuret till veterinär omedelbart och se till att den får hjälp.

Sen kan du och dina föräldrar sitta ner och prata om du ens borde ha djur om de inte är villiga att se till att det får vet vård och du inte har pengar själv att ordna med det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Bellie
8/5/15, 8:47 PM
#6

Om man skaffar en hamstern måste man kunna betala för den oxå. Och det ska dina föräldrar vara medvetna om när dom låter dig skaffa en hamster.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Kattleyannaaaaa
8/5/15, 11:41 PM
#7

Hej alla igen.. Jag var hos veterinären.. Min hamster fick avlida.. Den är död nu.. Tack för alla hjälp.. Internet hjälper mig mycket 💕

[pusselbit]
8/6/15, 6:12 PM
#8

Vad var det för fel?:/

dvärghamstern04
8/12/15, 9:26 AM
#9

om du ger den mycket vitaminer och sånt t.e.x. grönsaker varge dag och bara väntar i någon vecka då vart min bra igen

horribleatnames
8/12/15, 5:00 PM
#10

#9 Det står i inlägg #7 att hamstern blivit avlivad

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Dvärgvädur
8/13/15, 9:40 AM
#11

#9 Sedan kan man inte bara vänta på att hamstern ska bli bra igen utan att få något ordentligt besked av vet. En hamster med ögoninflammation blir inte frisk av grönsaker, det är något de ska få dagligen.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Upp till toppen
Annons: