Annons:
Etikett07-bildtrådar-videoklipp
Läst 1246 ggr
Bellie
7/29/15, 1:07 PM

Petrologi-kullen *Bildtråd*

Min hona Maja föder om ca 2 dagar och jag tänkte lägga upp bilder när ungarna är 2 veckor :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
hansterspyro
7/30/15, 5:07 PM
#1

Roligt att höra! Jag ser fram emot att få se bilder på ungarna🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Bellie
7/30/15, 8:06 PM
#2

#1 Det kommer mer info på bloggen när dom väl kommer! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
7/31/15, 4:39 PM
#3

Jag tror att hon lurats lite. Men jag tycks mig se en bebisbula…

Håller alla tummar och tår på att dom kommer i kväll/natt som beräknat, annars blir det omparning om en vecka.

🤔

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
8/1/15, 9:03 AM
#4

Kan ha räknat fel, dom parade sig natten till den 10 juli runt 1 tiden, och hon var beräknad till den 1 Aug (22dagar), men sedan räknade jag om och sa att jag räknat fel. Då skulle ungarna kommit igår… Men nu räknade jag om igen och dom skulle komma idag…

Jag vet inte hur man räknar hur länge en hona är dräktig… Jag räknade först inte dagen då dom parade sig även fast det var klockan 1 på natten…

Hehe… Kan någon som är kunnig på detta hjälpa mig?

Bara så att jag får rätt på omparning om det inte kommer några ungar.

Men jag måste bara säga att hon är mycket större än innan parningen!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[Ingunn_1969]
8/1/15, 9:39 AM
#5

#4 Dvärghamstrar är dräktiga ungefär 18 dygn. De kan alltså få ungarna på dygn 17 eller 19 eller till och med 20 dygnet efter parning. Det är bara att vänta och se.

Huruvida hon är brunstig eller inte märker du fort när hon träffar en hane. Vill hon para sig så är hon brunstig. Vill hon inte så är hon inte det, helt enkelt.

Lycka till med ungarna!

Med vänlig hälsning Ingunn

www.snogatanshamsteruppfodning.com

hansterspyro
8/1/15, 10:29 AM
#6

Enligt svenska hamsterföreningen javascript:nicTemp(); (länken blev lite konstig) så är robbar dräktiga i 20 till 22 dygn så dom kan ju komma idag eller så är dom försenade.

Lycka till med dom små 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Annons:
Bellie
8/1/15, 11:28 AM
#7

Ja, då är dom beräknade tills idag alltså. Hoppas på ikväll/natt! c;

#5 det är robbar och dom kan vara dräktiga 20-22 dygn.

#6 Tack, jag hoppas att det går bra! c:

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
8/1/15, 12:31 PM
#8

Bellie, var bor du? Ev. Intresserad av en liten roborovski hona ^^

Bellie
8/1/15, 12:42 PM
#9

En timme från sthlm ungefär c:

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
8/1/15, 12:50 PM
#10

Åt vilket håll?

Bellie
8/1/15, 1:01 PM
#11

Vänster xD

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
8/1/15, 1:12 PM
#12

Haha OK xD Åternommer :)

Bellie
8/1/15, 1:14 PM
#13

Hehe, svårt att förklara när man inte vill lämna ut någon "personlig info". Men Typ en timme snett åt vänster från sthlm.

x)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Tessan01
8/1/15, 1:19 PM
#14

Haha, förstår. Men du måste väl ge ut personlig info när man ska hämta hamstern :P

Bellie
8/1/15, 1:24 PM
#15

Aa, men då gör jag inte det bland andra människor som kan se som inte har något med et att göra. Jag kommer självklart säga det när någon ska komma och hämta ett par hamstrar :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
8/1/15, 2:25 PM
#16

#15 OK ^^

Bellie
8/1/15, 9:11 PM
#17

Ååh! Jag hoppas verkligen att ungarna kommer och att det överhuvudtaget finns några ungar. Skulle bli så besviken om det inte kom några ungar pga att jag inte kan ha 1 dagars - 10 dagars bebisar när jag har skolan. (Misstolka inte, jag tar mycket tid till att spendera med mina hamstrar) Bebisarna och mamman behöver ju lite mer "uppmärksamhet". Men om det inte kommer några ungar så parar jag om dom om en vecka, då får Svante bo med Maja under dräktighetstiden. 

:) Håll alla tummar, tår och tassar :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
8/2/15, 10:47 AM
#18

Nope, inga ungar som jag ser iallafall. Jag tog ett papperssugrör och pillade bort lite papper ur hennes pappersbo men där låg inga bebbar bara Maja som sprangdit när jag kom… Men hon har två till hålor under spånet som jag inte vill förstöra. Dom har gångar till hålorna också så jag vill inte komma och förstöra dom åt henne.

Men jag har ändrat mig. Jag ska vänta i två veckor och göra i ordning hennes bur som den var innan hon flyttade över till den andra buren, och så ska hon få bo med Svante. Sen när 20 dagar har gått så ska han få flytta över till sin bur igen.

Det vore så synd om hon bara lurats. Men hon kan ju ha ungar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Bellie
8/3/15, 6:46 PM
#19

Kan admin ta bort tråden?

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Liten boll
8/3/15, 7:27 PM
#20

Varför vill du ta bort tråden?

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
hansterspyro
8/3/15, 9:11 PM
#21

#20 Kolla in hennes blogg  javascript:nicTemp();  så kommer du att förstå varför.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Bellie
8/3/15, 11:30 PM
#22

#21 Tack för att du läser min blogg. Hihi vad glad jag blev! :']

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

hansterspyro
8/3/15, 11:51 PM
#23

#22 Jag tycker det är intressant att läsa om din avel och dina hamstrar =-). fattade först inte vad länken i din beskrivning men sedan klickade jag på den och då kom en hamster blogg upp 🙂.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Bellie
8/3/15, 11:54 PM
#24

#23 Åh vad kul!

När jag klickade på min länk som jag hade satt dit så kom mitt bloggnamn upp med ett % i allt i hopa, men tur att du kommer fram iaf x)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Liten boll
8/4/15, 11:05 AM
#25

Jag förstår ändå inte…… är det för att det inte blev några ungar???

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Bellie
8/4/15, 12:58 PM
#26

Ja, och då är det nödigt att tråden finns kvar. Ska ändå göra en ny. Bara så att folk inte blir förvirrade. Dom ska paras igen så förhoppningsvis kommer det ungar om några dagar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Tessan01
8/4/15, 1:07 PM
#27

Kan du inte bara fortsätta i denna, även om kullen blir senare?

Annons:
Bellie
8/4/15, 1:42 PM
#28

Jo det kan jag…Men det lär ju dröja ett tag.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: