Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 686 ggr
Whippet
7/17/15, 1:27 PM

Bottenmaterial

Hej!

Jag ska skaffa dvärghamstrar snart vintervit. Till min Guldhamster, har jag toalätt som bottenmaterial då för att han har långhårig päls, och för att det inte dammar, då jag är allergisk mot kutterspån, och spån som dammar, och som jag hört gillar dvärghamstrar  att gräva mer än guldhamstrar enligt min uppfattning. Så till frågan, vilket bottenmaterial ska jag ha? Vilket har ni?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
hansterspyro
7/17/15, 2:02 PM
#1

Jag skulle rekommendera dig alspån. Det har jag till den äldsta hamstern men till dom två små har jag hampaströ det är väldigt bra att gräva i men om du ä allergisk mot kutterspån skulle hampaströ nog inte funka.

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

Whippet
7/17/15, 2:32 PM
#2

#1 Är det så lätt att gräva i alspån? Ser så hårt ut..

I'm out Vilar huvudet i handen

hansterspyro
7/17/15, 7:41 PM
#3

Det är lite svårare än i kutterspån eller hampaströ fast alspån är nog mycket lättare att gräva i än toalätt

MVH Karl, Lucy, Polly, Austin, Texas och MarsSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGlad

Min hemsida GladSkrattarGladSkrattarGladSkrattarGladSkrattar

www.spyrohamsters.weebly.com

[MARWAKE]
7/18/15, 1:03 PM
#4

Jag har använt Alspån till min hamster under hela hennes liv ibland har jag använt carefresh och toalätt men Alspån har jag nog tyckt mest om. Carefresh tror jag min hamster tyckte om bäst då det är väldigt bra att gräva i men det tyckte inte jag om så mycket för att jag tyckte att det dammade, höll sig inte fräscht speciellt länge och fy vad dyrt det var. Men du kan ju alltid blanda Carfresh och Alspån TS? Det tror jag skulle bli riktigt bra.

Whippet
7/18/15, 1:48 PM
#5

#4 Det låter bättre ska prova det sen när jag skaffar dom, hur mycket? bottenmaterial har du på ett ungefär i din bur?

I'm out Vilar huvudet i handen

[MARWAKE]
7/18/15, 11:25 PM
#6

#5 Jag brukar ha 10-15 cm ungefär, men ibland bör jag har haft bara carefresh då har jag haft över 20 cm och då blir min hamster riktigt glad ;)

Annons:
Whippet
7/19/15, 4:21 PM
#7

Oj det kan jag tänka mig haha, hur stor bur har du?

I'm out Vilar huvudet i handen

LillyAmanda
7/20/15, 11:43 AM
#8

Jag skulle inte rekommendera alspån om du har svårt för damm. Alspån dammar och jag har börjat känna av det. Men självklart är det individuellt :)

**//Amanda

Whippet
7/20/15, 11:49 PM
#9

#8 Tack, tänkte kanske att jag tar häften care fresh hälften toalätt, sen "mixar" ihop det haha. :)

I'm out Vilar huvudet i handen

[Howres]
7/21/15, 12:01 AM
#10

jag har Lättströ/hampaströ, tycker det funkar bra! Dammar lite när man häller upp det, inte annars🙂 billigt också!

enfrämling
7/21/15, 12:42 PM
#11

Jag använder carefresh och det har inte luktat eller dammat alls mycket :)

Whippet
7/23/15, 12:19 AM
#12

Funkar det med alspån om jag är allergisk? Tänkte köpa imorgon

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: