Annons:
Etikett04-tillbehör-utrustning
Läst 1149 ggr
Liten boll
6/25/15, 7:18 PM

Sant eller falskt???

Vad tror ni om detta???

Dvärghamstrarnas plastlådor innehåller propenplast

De flesta uppfödare anväder idag samlalådor som är köpta på ikea till sina dvärghamstrar. jag tänkte också köpa det men stannade upp när jag läste att de innehåller propenplast. Det ålderdomliga namnet för propenplast är polypropylen och det anses att propenplast är det mest miljövänliga alternativet,  det är sant  om det jämförs med plasten PVC. Skulle man jämföra med biomasserade material så skulle resultatet bli annorlunda. . Attt ha dvärghamstrar i burar ser jag som den enda lösningen för att minimera mängden av propenplast till hamstrarna, burarna är av metall och utsöndrar inte farliga gifter vid brand.
                                                                                                                                                                                   Källa:http://sv.wikipedia.org/wiki/Plast
 
I burarna så är plastlådan oftast fylld av spån eller annat strö upp till kanten och tar upp de farliga gaserna, däremot är hela samlalådan av plast och gasen utsöndras även genom väggarna på samlalådan. Luftutbytet blir mindre i samlalådorna även fast man har borrat luftcirkulationshål i locken jämfört med burarna när det gäller emutionerna från plasten. Detta gäller även urinen och spillning, eftersom luften behöver cirkuleras för fullständigt utbyte hämmar samlalådor luftutbytet och bakterierna från dvärghamstrarnas urin och spillning blir på så sätt då mer koncentrerat. Det räcker alltså inte med två fönster till hål i lådorna och i locket, för att luften skall bytas ut så måste den cirkulera i hela lådan och inte bara uppe vid ytan. Detta är bevisat då min sambo jobbar med ett fukt och kontrollföretag och har mätt detta på den största samlalådan jag hade till mina hamstrar. Annars tycker jag dem är väldigt smidiga, skulle också vilja köpa sådana.

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
Candy123
6/29/15, 11:23 AM
#1

Var har du hittat texten?

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Liten boll
6/29/15, 11:48 AM
#2

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Liten boll
6/30/15, 12:14 PM
#3

Vad tror ni om detta????

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Candy123
6/30/15, 1:05 PM
#4

#3 kan vara bra att fråga på en annan sajt, för ingen värkar ha svar på denna sajt… Du kan tex fråga på hamster, gerbiler ifokus

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

lollynonna
7/1/15, 8:09 PM
#5

Jag tror knappast att det är så farligt som personen påstår.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Liten boll
7/2/15, 11:37 AM
#6

Nej inte jag heller. Finns ju många här som har samla och vad jag läst utan problem. :)

www.papillon.n.nu

54L, Uppstartat 26/2-2016, 1st 15w sylvania standard 1 kampfisk,6 neontror, 4 tylomenania sp, 5 neteria sp, 1 posthorn, för många skivsnäckor och massor av sandsnäckor

Annons:
lollynonna
7/2/15, 11:49 AM
#7

#6 Hamstrar och gerbiler är ju inte samma, men mina gerbiler som bor i IKEAs lådor mår då bra dom med :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Upp till toppen
Annons: