Annons:
Etikett00-allmänt-hamsterprat
Läst 1500 ggr
Chiquita_animal
6/19/15, 10:42 AM

Hamster-skämt o.s.v

Måste bara skriva av mig eller ja, berätta något som stör mig sjukt mycket. Varje gång jag berättar om mina hamstrar eller visar dem för någon ska dem ALLTID (killar för det mesta) skämta om att "Där har vi middagen" eller "Det är bara att grilla och sen äta" och så skrattar dem och jag låtsas skrattar också eller så säger jag ingenting. Det är så irriterande, herregud vad dem ska vara jobbiga man äter fan inte hamstrar!! Små söta djur som älskar att springa rundor och är helt underbara, VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ DEM? Jag blir så jädrans arg när dem skämtar om det men jag säger inget för det blir ändå samma svar och dem slutar inte "Skojar ju bara" eller så blir dem ovänner med mig. Nu så tittar jag bara surt på dem och ignorerar det. Sen så säger dem också "Hur gammla blir hamstrar? Dem kommer inte leva länge till" & "dem har bara blablabla år kvar" "dem dör snart" FATTAR NI HUR FRUSTRERAD OCH DEPRIMERAD MAN BLIR AV ATT HÖRA DET? Man vill inte höra att dem bara har ett år kvar, vem vet om dem lever längre eller mindre. Man försöker fan göra sitt bästa med att kela och leka med dem, älska och ta hand om dem och göra deras liv glädjefyllt. Herregud vad människor ska vara så jobbiga. Har så gärna velat slå käften ur dem och se hur kul det skulle vara, visst jag kanske överdriver och överreagerar men jag känner faktist så. Dock har jag inte gjort det än. -Har detta hänt er också? -Något tips eller så skulle vara bra. -Ursäkta ilskan och språket, hoppas ni förstår :)


Annons:
Dvärgvädur
6/20/15, 10:49 AM
#1

Sånt blir jag arg på, folk förstår verkligen inte vad hamstrar betyder ibland och jag förstår dig precis. 🤓

Mitt tips är att säga "ok" vad de än säger. De kommer tröttna när du inte längre bryr dig.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[candy_suki]
6/20/15, 4:47 PM
#2

Har en klasskamrat som har en hamster, han är en kille. Hans bästa kompis mobbar honom då och då o.s.v (förstår inte varför de är ens vänner) Den killen som mobbar den andra sa ''Va fan, har du en hamster? Fet bögit *stava* Ska grilla den ikväll. BLAH BLAH'' Jag var inte i konversationen men jag var typ bredvid de så jag hörde…hatar att de som säger så. Har de inga känslor för smådjur eller!?

enfrämling
6/22/15, 3:35 PM
#3

så jävla töntigt att hata på dom för att dom är små ! Jag menar dom säger ju inte likadant om hundar 🤓 Töntar

Galenidjur
6/23/15, 3:36 PM
#4

Usch! Det är precis samma sak för oss som har möss. Blir så trött på det. Alltid så ska folk säga saker som "jag har lite råttgift" eller "då kan jag ge dem till min katt" eller nått liknande.  Riktigt irriterande! 😡 Skulle man däremot skämta på samma sätt om någons hund eller katt då skulle man få konstiga blickar minsann.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

LillyAmanda
6/24/15, 11:06 AM
#5

Det är sådana kommentarer som är såååå onödiga. Jag har hört mycket om hamstrar. Som t.ex "man kan sätta dom på en grillpinne och grilla dom, men det är ju inte jättemycket mat på…"  Jag blir såå arg.

#4 Det är nog mer fördomar när man hör möss. Har hört massor..

**//Amanda

Scorpio97
6/24/15, 3:38 PM
#6

Jag har också fått höra en del sånt, men jag brukar faktiskt inte bry mig. Folk som säger sånt är oftast omogna och vill bara ha en reaktion. Dom vill att man ska bli arg eller sur, för det tycker dom är roligt. Jag reagerar alltid lika oavsett om det är mig, någon dom känner eller mitt husdjur dom "mobbar" och försöker få en reaktion på. Nämligen att jag ler och säger "okej", svarar med någon liknande (med glad röst, det är viktigt att inte bli arg/sur), byter ämne eller går därifrån. 

Blir man inte arg är det inte roligt. Då slutar dom ganska snabbt.


//Jessie

Annons:
Chiquita_animal
7/7/15, 6:11 PM
#7

Tack för era kommentarer, jag tror också att dem kommer sluta någon gång när dem inser att det inte är så roligt. Och ja, skulle man säga något om deras katter och hundar skulle det bli direkt bli bråk.


elina.k
7/9/15, 7:12 PM
#8

Att äta någon eller skämta om det är ju f*n brutalt

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Imasy
7/10/15, 9:45 AM
#9

Jag hade bett dem sluta säga taskiga saker eftersom Voldemort har tagit över hamsterns kropp, så för deras egen skull ska man inte prata illa om han som inte får nämnas vid namn ;-)

Bellie
7/10/15, 4:33 PM
#10

Har aldrig hänt mig att någon säger taskiga saker om mina hamstrar. Har många snälla kompisar som förstår.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

[[dvärgkaniner]]
7/12/15, 10:10 AM
#11

Mina vänner vill alltid typ ha mina hamstrar dom säger aldrig taskiga saker.  Men det kan  ju också vara så att de är avundsjuka de som säger taskiga saker.

Upp till toppen
Annons: